جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: ارتحال حجت الاسلام و المسلمین حسن قرهی ثلمه ای وارد کرد که بسیاری از دوستان و یاران انقلاب و نظام و رهبری را اندوهگین ساخت.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: شخصیت و منش اخلاقی حجت الاسلام و المسلمین حسن قرهی، بیش از یک گفت وگو و مصاحبه است و با این گفت وگوها حق مطلب ادا نخواهد شد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: مرحوم قرهی فرزند آیت الله قرهی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری در قم بودند، وفادار به نظام، انقلاب و رهبری بودند، ایشان شخصیتی فاضل و تحصیل کرده حوزه بودند و سالیان متمادی در درس بزرگان و مراجع تقلید کسب فیض کرده بودند و طی این سالها خدمات ارزشمند را در دفتر رهبر انقلاب اسلامی در قم ایفا کردند.

امام جمعه قم ادامه داد: پدر ایشان در زمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی در نجف و قم در خدمت امام خمینی(ره) بودند که پس از ارتحال حضرت امام (ره) در خدمت مقام معظم رهبری و دفتر ایشان فعالیت سازنده ای داشتند و فرزند برومند ایشان که امروز خبر درگذشت شان را شنیدم بسیار متاثر شدم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: مرحوم قرهی شخصیتی پرتلاش، کارآمد، مستعد و اخلاق مداری بودند که حوزه های ما باید نسبت به سیره اخلاقی و تربیتی ایشان آگاهی لازم را به دست آورده و بکار ببندند.

وی تصریح کرد: نسل امروز باید قدر شخصیت های اخلاقی، علمی، معرفتی و تهذیبی خود را بدانند و سیره علمی و اخلاقی آنان را به شایستگی برای نسل جوان تببین و تشریح کنند.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha