جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری اجلاس بین‌المللی علمای اسلام در ترکیه

حوزه/شهر تاریخی شانلی اورفه واقع در جنوب شرقی ترکیه قرار است به زودی میزبان اجلاس بین المللی علمای مسلمان باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از دیلی صباح، شهر شانلی اورفه در ترکیه به زودی میزبان اجلاس بین المللی علمای اسلام خواهد بود.

به گفته فرماندار شهر شانلی اورفه، اجلاس بین المللی علمای اسلام با هدف ارائه پیام جهانی اسلام در خصوص «صلح، عدالت و آزادی» با شرکت بیش از 50 تن از سیاستمداران و اساتید دانشگاه، روز 3 مارس 2017 در این شهر واقع در جنوب شرقی ترکیه برگزار خواهد شد.

این اجلاس دو روزه که قرار است شخصیت‌های برجسته مسلمان را کشورهای مختلف گرد هم آورد با همکاری ریاست امور دینی ترکیه (سازمان دیانت) و فرمانداری شهر شانلی اورفه تشکیل می‌شود.

شرکت کنندگان در این اجلاس دلایل بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی در کشور ترکیه و حملات تروریستی انجام شده توسط گروه‌های تروریستی در این کشور و همچنین جغرافیای کشورهای اکثریت مسلمان را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

گنگور عظیم تونا فرماندار شانلی اورفه طی بیانیه‌ای از برگزاری این اجلاس در این شهر ابراز خرسندی کرد و مدعی شد این اجلاس قرار است میزبان بسیاری شخصیت‌های برجسته جهان اسلام باشد.

وی با اشاره به این مسئله که گفته می‌شود شهر تاریخی شانلی اورفه در ترکیه در گذشته بسیار دور محل سکونت حضرت ابراهیم بوده، این مکان را برای حل مشکلات امروز جهان اسلام محلی مناسب دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha