پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وقف

حوزه/ حجت الاسلام شاهبیگی با بیان این که باید الگوی همه افراد سبک زندگی حضرت فاطمه(س) باشد، گفت: ترویج وقف فاطمی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حامد شاهبیگی درجمع اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) در فرهنگ دینی و اعتقادات اسلامی جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد، که مرور روایات رسیده از معصومین(ع) و بزرگان دین این نکته را برای انسان روشن می سازد.

وی افزود: در احادیث متعدد از این بانوی بزرگ اسلام به عنوان "محدثه" یعنی کسی که جبرئیل برای ایشان حدیث می‌گفت، یاد شده است و آن حضرت را جلوه‌ای از شب قدر و یا "خیر کثیر" نامیده اند، که تبیین هر کدام از این واژه‌ها؛ نیازمند نشستن پای درس یک عالم دینی است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: نشستن در مجالس عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، در نهایت باید منجر به این مهم شود که در ذهن و فکر مخاطب حضرت زهرا(ع) به عنوان یک اسوه و الگو شکل بگیرد که این امر جز با افزایش معرفت نسبت به شخصیت این بانوی بزرگ محقق نمی‌شود.

حجت الاسلام شاهبیگی یادآور شد: وقتی نسبت به ساده زیستی، نقش اجتماعی، مادری و همسرئداری، شادابی محیط خانوادگی و... حضرت زهرا(س) معرفت کسب کردیم، بی‌شک آن موقع ایشان به عنوان یک زن کامل الگو و اسوه برای ما مطرح خواهند بود.

وی ضمن اشاره به طرح سوگواره یاس نبوی، عنوان کرد: تبلیغ دین و فعالیت‌های فرهنگی نیازمند یک پشتوانه مالی است و بدون این پشتوانه نمی‌توان به اهداف مد نظر رسید.

این استاد حوزه بیان کرد: وقف، به عنوان یک ابزار کارآمد، در طول تاریخ پشتوانه مالی بسیار خوبی برای کارهای فرهنگی و تبلیغ سبک زندگی فاطمی است، که امیدواریم با فرهنگ‌سازی موقوفات مرتبط با حضرت فاطمه(س) افزون‌تر گردد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha