جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 نشست مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س)

حوزه/ نظام سیاسی مطلوب قرآن جمهوری اسلامی است، یعنی با تکیه بر رای مردم و بر پایه دین، عدالت اجرا شود و برای این مهم مردم باید در میدان باشند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، علی محمد رفعتی پور، در نشست بصیرتی که صبح امروز با عنوان «گفتمان انقلاب و انقلابی گری» در مدرسه علمیه کوثر اصفهان برگزار شد، گفت: نظام سیاسی مطلوب قرآن جمهوری اسلامی است، یعنی با تکیه بر رای مردم و بر پایه دین، عدالت اجرا شود و برای این مهم مردم باید در میدان باشند.

وی با اشاره به خطبه 50 نهج البلاغه خاطر نشان کرد: جامعه امروز ما به شدت به روشنگری نیاز دارد، البته روشنگری براساس مبانی بهتر جواب می دهد تا روشنگری بر اساس مصادیق، همچنان که در این خطبه  حضرت علی علیه السلام فتنه را تعریف و خصوصیات فتنه را بیان می کنند.

استاد دانشگاه با اشاره به سوره ممتحنه افزود: سوره ممتحنه یک دوره دشمن شناسی است به عنوان مثال، آیه 9 این سوره می فرماید، دوستی چه با دشمن آشکار چه با دشمن پنهان ممنوع است و هر کس با دشمن دوستی کرد، پس آنها ظالم هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خداوند در سوره مائده درآیات 51 به بعد می فرماید: کسانی که در قلوبشان مرض است به سمت دشمن می روند. قبل از حرکت امام حسین(ع) از مدینه، حضرت با قبر مبارک پیغمبر(ص) علناً صحبت می کردند تا مردم را آگاه کنند و  بیان انتساب ها از کلام حضرت زینب(س) در عصر عاشورا کار سیاسی و روشنگری می باشد.

رفعتی پور در ادامه در رابطه با عزت طلبی و ذلت ناپذیری ابراز داشت: عزت طلبی و ذلت ناپذیری در قیام عاشورا بسیار پررنگ می باشد و امام حسین(ع) همه جا به این نکته تأکید کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  خداوند در قرآن می فرماید دشمن از شما راضی نمی شود، مگر این که تابع او شوید. پیام هیهات مناالذله امام حسین(ع) این است که ذلت را نپذیرید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha