شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کمک  ۱۰ هزار یورویی خیریه اسلامی برای کمک به کشورهای جهان سوم

حوزه/یک موسسه خیریه اسلامی در شهر لوتون، در یک مراسم شب موفق شد بیش از ۱۰ هزار یورو برای کمک به مسئله آب آشامیدنی نیازمندان جمع آوری کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از lutontoday، یک خیریه اسلامی در لوتون، شهری صنعتی واقع در شمال غربی لندن موفق شد در یک مراسم شبانه بیش از 10 هزار یورو جهت کمک به نیازمندان برای دسترسی به آب آشامیدنی سالم جمع آوری کند.

بنیاد رفاه منهاج در مراسمی که در سالن تئاتر کتابخانه لوتون با حضور صدها تن از مسلمانان لندن و عده‌ای از شخصیت‌های برجسته اسلامی از شهرهای گلاسکو، منچستر و پاریس برگزار شده بود موفق به جمع آوری این کمک مالی قابل توجه از سوی مسلمانان برای کمک به نیازمندان از جمله مردم کنیا شد.

محمدعلی جاوید سخنگوی این بنیاد گفت: ما در نخستین مراسم خیریه توانستیم بیش از 10 هزار یورو جمع آوری کنیم و تیم ما قرار است به زودی کار کردن روی پروژه‌های آب‌رسانی در کنیا را آغاز کند.

در این مراسم همچنین ویدئوی کوتاهی از وضعیت نابه‌سامان مردم کنیا از جمله کمبود مواد غذایی و آب آشامیدنی سالم، همچنین پروژه‌های مختلفی که زیر نظر بنیاد رفاه منهاج در حال انجام هستند به نمایش گذاشته شد.

خاطر نشان می شود بنیاد رفاه منهاج یک سازمان غیردولتی امداد و رفاه بین‌المللی و شاخه‌ای از سازمان بین‌المللی منهاج القرآن است. این موسسه در تاریخ 17 اکتبر 1989 توسط محمد طاهر القادری در انگلستان تاسیس شده و به ثبت رسید.

آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، کمک‌های اضطراری و پشتیبانی رفاهی چهار دسته اصلی پروژه‌هایی هستند که توسط این بنیاد اجرایی می‌شوند.

این بنیاد در پاکستان نخستین سازمان خیریه‌ای در این کشور بود که اقدام به جمع آوری هزینه ازدواج افراد نیازمند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha