سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
​گواهینامه سازگاری با شریعت برای شرکت فین تک در انگلیس

حوزه/ برای نخستین بار در انگلستان یک شرکت تکنولوژی مالی فین تک با نام یلدرز موفق به کسب گواهینامه سازگاری شریعت شده که این شرکت را قادر به داشتن تجارت با بازار گسترده‌ای در آسیا، اروپا و خاورمیانه می‌سازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، برای نخستین بار در انگلستان یک شرکت تکنولوژی مالی فین تک با نام یلدرز موفق به کسب گواهینامه سازگاری شریعت شده است.  این شرکت سرمایه‌گذاری مالی که توسط عرفان خان بنیانگذاری شده است با موفقیت مراحل کسب گواهینامه سازگاری با شریعت اسلامی را پشت سر گذاشته  و از این پس با داشتن این گواهینامه می‌تواند بازار گسترده‌ای در آسیا، اروپا و خاورمیانه از آن خود سازد.

تکنولوژی های مالی یا همان فین تک صنعت بسیار بزرگی متشکل از شرکت های نوآور هستند که از فناوری ها و ابتکارات نوین به منظور رقابت در بازار موسسات مالی سنتی و ارائه خدمات خود بهره می‌گیرند.

خان مدیر این شرکت در این باره می‌گوید: من خوشحالم که شرکت ما نخستین شرکت فین تک است که توانسته گواهی سازگاری با شریعت اسلامی کسب کند. این گواهینامه نه تنها خصایل و اخلاق تجاری ما را به خوبی به همگان نشان می‌دهد، بلکه ما را به عنوان یک نقش آفرین پویا در حوزه امور مالی اسلامی در بریتانیا برجسته می‌سازد. ما به این مسئولیت و این مسیر اخلاقی متعهد هستیم که در نتیجه به ما اجازه می‌دهد به سرمایه‌گذاران بالقوه زیادی در این زمینه دسترسی داشته باشیم.

به گفته یلدرز، در حال حاضر بازار اسلامی در انگلستان یکی از بزرگترین، پرجنب و جوش‌ترین و پویاترین بازارهای خارج از خاورمیانه محسوب می‌شود.

طارق الدیوانی نویسنده کتابی در خصوص اقتصاد اسلامی با نام «مشکل با بهره بانکی» نیز می‌گوید:  در زمینه املاک و مستغلات، توسعه و دسترسی گسترده به یک مدل مالی مبتنی بر حقوق برابر، هدف باارزش صاحبان اقتصاد اسلامی در انگلستان حداقل در 3 دهه گذشته بوده است. در سال‌های اخیر تحولات در فن آوری ارتباطات و نوآوری مالی، با کاهش دادن موانع ورود و کارآمدتر کردن و کم هزینه‌تر ساختن فرآیند گردآوری بودجه این هدف را دست یافتنی‌تر ساخته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha