پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی اکبر نوایی-معاون فرهنگی اجتماعی حوزه خراسان

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: حوزه علمیه می بایست نقش هدایتگری و موضع خود را نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی بیان کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین نوائی در دیدار با آیت الله اشرفی شاهرودی، به ارائه گزارشی از برنامه ها و اهداف معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان پرداخت و ابراز کرد: با توجه به گستردگی کار فرهنگی، این معاونت ایجاد شد و در هفت عرصه سیاست و حکومت، اجتماعی و تربیت، فرهنگ و تمدن اسلامی، اخلاق و تهذیب، قرآن و عترت، مشاوره و ایثارگران فعالیت خود را ادامه می دهد.

وی، ایجاد حس مسئولیت در حوزه علمیه نسبت به حفظ و ارتقای اندیشه اسلامی، تلاش برای ایجاد کرسی های درس فقهی مانند فقه الاداره، تلاش برای تثبیت حوزه انقلابی، تدوین مجله فقه و سیاست و شکل دهی به شورای های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را از اهداف و برنامه های این معاونت عنوان کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان، برگزاری دوره های بینش سیاسی و بصیرتی، رصد و تحلیل فرمایشات مقام معظم رهبری در مسائل سیاسی روز را از دیگر برنامه های این معاونت برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه می بایست نقش هدایتگری و موضع خود را نسبت به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بیان کند، در زمینه فعالیت های اجتماعی، ابراز کرد: اهتمام به امور جوانان و نوجوانان، رصد مسائل اجتماعی با انجام کارهایی مانند نشریه، کلاس درس و... از جمله برنامه هایی است که در این عرصه اقدام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نوائی افزود: قصد داریم تا آهنگ حرکتی حوزه علمیه در سال های آینده به سمت فعاليت هاي مختلف يادشده برود که این امر در لایه های گوناگون خواهد بود.

مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در ادامه به ریل گذاری انجام شده به طور همه جانبه و اساسی برای نخبگان این حوزه اشاره و خاطر نشان کرد: سه شورای علمی، نخبگان و تلفیقی متشکل از نخبگان حوزه و دانشگاه در این عرصه تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادهای برتر، کرسی نظریه پردازی و ایجاد مرکز نخبگان از جمله کارهایی است که از سوی این دفتر اقدام می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha