جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجره‌های طلبگی

حوزه/ اهل علم وقتی شهید می شوند مقام و جایگاه او چندین برابر درپیشگاه خدا بالامی رود، مگر انسان غیر از این را می خواهد!

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، نشست هم اندیشی مدیر، اساتید با والدین طلاب یکی از فعالیت های بسیار خوب و مؤثری است که در مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) برگزار می شود. در این نشست ها درباره مسائل مهمی مانند نقش والدین درتربیت طلاب، جایگاه علم، تهذیب نفس و برنامه های مدرسه، جایگاه  علوم حوزوی و شغل طلبگی بحث های از سوی کارشناسان مطرح می شود.

در هم اندیشی چند روز قبل والدین طلاب با مدیر و اساتید مدرسه مهدی موعود(عج) قم، فرصتی به وجود آمد تا والدین طلاب از حجره های فرزندان خود در این مدرسه بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند حجره نشینی و زندگی طلبگی قرار گیرند.

 خبرنگارخبرگزاری«حوزه» در گفت‌وگو با برخی از والدین طلاب احساس آنان از ورود فرزندانشان به حوزه و نیز فضای درس و بحث طلبگی را جویا شد.

حجت الاسلام علی قناعت،که فرزند خود را برای تعلیم و تهذیب نفس به مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) فرستاده است، گفت: یکی از آرزوهایم این بود فرزندم طلبه شود. همیشه دوست داشتم طوری فرزندم را تربیت کنم که در مسیری قدم بردارد موجب عاقبت به خیری شود.

 پدر این طلبه افزود: خدا را شاکرم مقدمه حضور فرزندم در حوزه فراهم شد تا در حجره هایی  زندگی کند که زمانی شهدای زیادی در آن زندگی می کرده اند و به تعلیم و تربیت می پرداختند و از این حجره ها انسان های بزرگی برخاسته و به دین و قرآن و عترت خدمت کرده‌اند.

طبلگی افتخار استحجره‌های طلبگی

حجت الاسلام اکبری نیز که فرزند او توفیق پیدا کرده در کسوت طلبگی قرار گیرد، می گوید: خدا را از این موهبت که در حق خود و فرزندم عنایت کرده بسیار سپاس گزارم.

در حال حاضر فرزندم محمد آقا سال چهارم حوزه است و برای رسیدن به مرتبه عالی علمی و نفسی مسیر زیادی را در پیش دارد.

وی که حجره نشینی را تجربه کرده است، گفت: باید قدر دان این نعمت بود در میان این همه جوانان، مدال افتخار طلبگی و سربازی حضرت ولی عصر(عج) را فرزندم بدست آورده و در مسیری قدم بر می دارد که شیخ مفیدها، شیخ صدوقها و دیگر شخصیت های تأثیر گذار در جامعه قدم برداشتند و توانستند خدمت صادقه و با ارزش به دین انجام دهند.

زمینه حضور جوانان مستعد در حوزه فراهم شود

حجت الاسلام محمدی نیز که فرزند او در مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) مشغول تحصیل است،گفت؛ در شرایط بسیار سختی از لحاظ فرهنگی قرار داریم، لازم است طوری برنامه ریزی و حرکت کرد تا جوانان مستعد و قوی جذب حوزه شوند.

وی افزود: حوزه و روحانیت همیشه جایگاه بسیار رفیع و بلندی در میان جامعه داشته و باید به گونه ای عمل کرد که افرادی که جذب حوزه می شوند از هر لحاظ برای جامعه مفید و اثر گذار باشند.

این دانش آموخته حوزه گفت: یکی از افتخارات بزرگ مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) حضور طلبه هایی است که سالها در حجره های آن زندگی می کردند و به تعلیم و تربیت می پرداختند و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و مدال زرین شهادت را به گردان خود آویختند.

وی افزود: طلبه های جوانی که به این حجره ها وارد می شوند، خیلی باید در رفتار و اعمال خود دقت کنند، خدای ناکرده عملی انجام ندهند با زی طلبگی سنخیتی نداشته باشد، زیرا روزی در همین حجره ها، افرادی می زیسته اند که به خیل شهداء پیوسته اند، با گریه های شبانه، استغفار و انابه خالصانه به درگاه حق تعالی  مدال پر افتخار شهادت را برای خود و جامعه به ارمغان آوردند و در پیشگاه خداوند سربلند و روسفید شدند.حجره‌های طلبگی

حجت الاسلام محمدی گفت: چه افتخاری از این بالاتر که فردی در هیاهوی انواع فساد و ناهنجاری ها در حجره هایی نفس بکشد و زندگی کند که روزی دیوارهای آن شاهد صدای گریه های جوانان خالص و بی ریا در سحرگاهان بوده است.

حجره ها بوی شهداء می دهد

آقای جعفری نیز که فرزند او افتخار سربازی حضرت مهدی(عج) را پیدا کرده، گفت:آقا محمد! درمسیری قدم گذاشته که بسیاری از اولیاء الهی درآن گام برداشته‌اند اگر خداوند  اجازه دهد و این سنگ ها و ریگ ها و آجرها به سخن آیند، خواهند گفت؛  چه جوانان پاکی وارد این مدرسه شدند و با نیت خالصانه و جوهره پاکی که داشتند چه عاقبت خوشی برای خود رقم زدند و در عین حال که باعث نجات جامعه از شر اجانب و استکبار خود شدند و راه را برای سعادت دیگران نیز باز کردند.

پدر این طلبه افزود: شغل من آزاد است؛ توفیق پیدا نکردم به حوزه بیایم؛ ولی خوشحالم که این  نعمت و فرصت به فرزندم داده شد تا بتواند آینده پاک و روشنی را برای خود رقم بزند.

وی گفت: هر کسی لیاقتی دارد و من و خانواده ام قدردان این نعمت خدای متعال هستیم که محمد آقای ما هم لیاقت سربازی امام عصر(عج) را پیدا کرده است.

جعفری گفت: تا اینجا کار خوب است، اما مهم از این به بعد است که با تلاش و برنامه ریزی مستمر به دست می آید؛ یعنی اگر حالا پسرمن یا فرد دیگری می خواهد برای خود و جامعه مفید باشد و لازم است مراتبی را در عرصه های تعلیم و تربیت طی کند، باید تلاش کند تا همانند سایر بزرگان نقش آفرین باشد.

وی افزود: یکی از اتفاقات جالبی که امروز رقم خورد بازدید از حجره ها بود، حجره هایی که در سر در آنها نام شهدا می درخشد، شهید گمنام، اما پرآوازه؛ شهید یک مدال پر ارزش است و طلبگی ارزش دیگر؛ اهل علم وقتی شهید می شوند مقام و جایگاه او  چندین برابر درپیشگاه خدا بالا می رود، مگر انسان غیر از این را از خدا می خواهد.

جعفری عنوان کرد: وقتی با این نام ها برخوردکردم، متوجه این واقعیت شدم، طلبه های شهید در این حجره ها زندگی می کرده اند، برای رسیدن به مقام شهادت تلاش فراوانی در عرصه اخلاقی و تربیتی کردند و امروز نیز طلبه های جوانی که در این حجره ها قدم گذاشته‌اند، قطعا رسالت سنگینی برای ادامه مسیر بر عهده خواهند داشت.

گزارش: قربان اسلامی نژاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha