جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد رضا ورزی - کارگردان سریال معمای شاه

حوزه/ کارگردان سریال تاریخی معمای شاه گفت: ساخت سریال معمای شاه برای واگویی بخش هایی از جنایات، خیانت ها، فساد و وابستگی پهلوی اول و دوم به بیگانگان بود که نسل های بعد از انقلاب با آن آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» محمد رضا ورزی، کارگردان سریال تاریخی معمای شاه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: در خصوص مباحث تاریخی و بررسی اسناد و مدارک محتوای سریال معمای شاه به صورت گسترده و تخصصی مشاوره پژوهشی توسط یک موسسه پژوهشی انجام شد و صحت و سقم مسائل مورد بررسی قرار گرفت.
ورزی افزود: با توجه به نجابت صدا و سیمای جمهوری اسلامی و وجود نجابت مردم عزیز، به صلاح نبود به طور کامل به فساد اخلاقی رژیم پهلوی و عناصر دربار پرداخته شود و آن فساد ها به تصویر کشیده شود و بیشتر سعی شد وابستگی این رژیم به غرب به طور کامل نمایش داده شود.
کارگردان سریال معمای شاه خاطر نشان کرد: تمامی اقدامات و تصمیمات در دوران پهلوی اول و دوم بر اساس تصمیم گیری دولت های بیگانه بود و آنقدر مطالب و اسناد و مدارک در خصوص پهلوی ها وجود دارد که نیازی نبود ما از خودمان چیزی اضافه کنیم و تصویر سازی ذهنی کنیم.
وی اظهار داشت: کشتار عظیم 17 شهریور که به جمعه سیاه معروف است، زندانی کردن انقلابیون و شکنجه کردن آن ها و دیگر جنایت های پهلوی را نمی شود از تاریخ پاک و این رژیم را تطهیر کرد.
ورزی در ادامه با اشاره یکی از اهداف ساخت این سریال گفت: ساخت سریال معمای شاه برای واگویی بخش هایی از جنایات، خیانت ها، فساد و وابستگی پهلوی اول و دوم به بیگانگان بود که نسل های بعد از انقلاب با آن آشنا شوند.
این کارگردان با تبیین اسناد و مدارک موجود در خصوص رژیم پهلوی خاطر نشان کرد: آنقدر مستندات زیاد بود که نیازی نبود برای نوشتن فیلم نامه از خودمان چیزی اضافه کنیم و محتوا و عمده آن ها معطوف به فساد دربار پهلوی و ساواک و وابستگی این رژیم به غرب است.
ورزی با اشاره به حضور آمریکایی ها تا آخرین لحظات سرنگونی رژیم پهلوی در این ایران و نفی این مساله که دولت آمریکا دست از حمایت شاه برداشت و لذا انقلاب به پیروزی رسید گفت: بر خلاف آنچه که عده ای باور دارند که آمریکایی ها چون پشت شاه را خالی کردند انقلاب به پیروزی رسید؛ اسناد و مدارکی وجود دارد که آمریکایی ها تا شب 22 بهمن در ایران حضور داشتند و قصد داشتند به فرماندهی ژنرال هایزر عملیات موسوم به کورتاژ را در ایران انجام بدهند و دستور العمل داده بودند که چند کلان شهر توسط ارتش بمباران شود و تمامی سران انقلابیون را دستگیر و به جزیره سیری منتقل کنند، اما با قیام مردم و رهبری امام خمینی(ره) این نقشه شکست خورد و انقلاب به پیروزی رسید.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha