جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دارابی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فسادهای مالی و حیف‌ومیل‌های موجود در جامعه گفت: اگر حیف‌ومیل مالی و فسادهای نجومی در جامعه وجود دارد، ریشه اصلی آن مشکلات فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین شفیعی دارابی، شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی به مناسبت ایام فاطمیه دوم اظهار داشت: وجود فسادهای مالی و اقتصادی ریشه اصلی‌اش به فرهنگ باز می‌گردد و اتفاقاً دشمن هم به همین دلیل بر روی فعالیت‌های فرهنگی ایران اسلامی دست گذاشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در کشور بسیار مهم بوده و در زمره کلیدی‌ترین کارها به شمار می رود، افزود: درست است که امروز در جامعه چالش و مشکلات اقتصادی وجود دارد، لیکن معضل بدتر از مشکلات اقتصادی در جامعه، کاستی‌ها و ضعف‌های فرهنگی است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: مقابله با چالش‌های فرهنگی موجود و پیشگیری از چالش‌هایی که در حال ایجاد هستند، رسالت بسیار سنگینی بوده که بخش اعظم آن بر عهده متولیان فرهنگی و مذهبی کشور است.

وی گفت: با توجه به اینکه دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی با تمام توان در حال تاخت‌وتاز و هجمه‌های فرهنگی علیه ما هستند و در این راه با استفاده از فضای مجازی دست به بمباران شبهه زده‌اند، لذا رسالت مقابله با این هجمه‌ها بسیار سنگین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی دارابی با بیان اینکه عامل نجات‌دهنده در برابر این هجمه‌ها و شبهات برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی در جامعه است، اظهار داشت: مناسبت‌های فرهنگی مذهبی بسترهای مناسبی برای مقابله با این هجمه‌ها هستند که  در این راستا هم تلاش خوبی می‌شود لیکن به دلیل فعالیت زیاد دشمن در زمینهٔ فرهنگ در حال حاضر با وضعیت مطلوب فاصله داریم که امیدواریم با تلاش بیش از پیش به این اهداف دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان این بوده که از کانال برنامه‌های مذهبی، پایه دین را سست کنند، گفت: طرح دشمن این است که در برنامه‌های مذهبی ما نفوذ کند و محتوای برنامه‌های ما را گرفته و جهت‌دهی کند و از آن برای اهداف شوم خود بهره‌برداری و استفاده کند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: بنابراین باید فعالیت‌ها و کارهای فرهنگی و مذهبی ما به صورت جهادی و بسیجی انجام گردد و نباید در برگزاری این برنامه‌ها کیفیت را فدای کمیت کنیم چرا که افزایش شمار مخاطبان در برنامه‌ها ارزشمند است، لیکن نباید به کیفیت کار لطمه بزند.

وی با تأکید بر فعالیت تشکل‌ محور فرهنگی در جامعه، گفت: باید در انجام کارهای فرهنگی و مذهبی تشکل، انسجام، اتاق فکر و فرماندهی داشته باشیم، چون امروز زمانی نیست که به صورت دیمی کار کنیم و نتیجه هم بگیریم و تشکل و انسجامی که همراه با تهذیب و خلوص نفس و پاکی باشد بدون شک موفق می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی دارابی خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی ظرافت‌هایی دارند که باید به آن‌ها توجه کرد و در صورت انجام درست آن‌ها تا ابد ماندگار خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha