پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلیمن احمد عابدی،مدیر حوزه فارس

حوزه/ مدیرحوزه علمیه استان فارس، گفت: حضرت فاطمه(س) برای رسیدن به هدف خود که همان عظمت اسلام و مسلمین بود، جان فشانی و فداکاری های بزرگی انجام دادند، تا ما امروز شاهد پویایی و سربلندی دین مبین اسلام در جهان باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، به آیه تطهیر در قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: این آیه معروف قرآن کریم، به اعتراف سنی و شیعه، درباره پنج تن آل عبا(ع) نازل شده است که خود دلیلی قاطع بر اثبات مقام و منزلت بالای اهل بیت پیامبر(ص) و همچنین حقانیت ولایت امام علی(ع) است که حضرت زهرا(س) همواره در راه آن گام برداشت.

وی با تأکید بر اینکه این آیه شریف قرآن کریم، از اراده خداوند مبنی بر دور ساختن فاطمه زهرا(س) از گناه و معصیت خبر می دهد، گفت: باید توجه داشت که این آیه به آن معنا نیست که این امر اجباری بوده است، بلکه حاکی از آن است که به علت قابلیت و استعداد و اطاعت محض این خاندان از خداوند متعال، آن ها را مورد عنایت خاص خود قرار داده؛ که البته پاداش طهارت آن ها را عصمت از هرگونه تاریکی و پلیدی معین کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، خاطرنشان کرد: در حدیث قدسی نیز آمده است: «یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما»؛ در این حدیث نورانی، منزلت و جایگاه بی بی دوعالم فاطمه الزهرا(س)، مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در حدیث داریم که اگر تمامی زیبایی ها، به صورت شخصی در می آمد آن شخص حضرت زهرا(سلام الله علیها) بود؛ بلکه آن حضرت، اعظم از آن بود؛ پس پیامبر فرموده : دخترم فاطمه(سلام الله علیها) بهترین اهل ارض، از جهت عنصر مادی و شرافت و کرامت است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی افزود: بر اساس این فرموده پیامبر(ص)، در جهت خلقت طبیعی هم، زهرای اطهر(س)، با دیگر زنان عالم متفاوت است و وجود آسمانی او از میوه های بهشتی بوده است؛ طوری که پیامبر بزرگوار اسلام(ص) فرمود من بوی بهشت را از او استشمام می کنم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) برای رسیدن به هدف خود که همان عظمت اسلام و مسلمین بود، جان فشانی و فداکاری های بزرگی انجام دادند، تا ما امروز شاهد پویایی و سربلندی دین مبین اسلام در جهان باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با اشاره به اینکه فاطمه زهرا(س) نقش بارزی در دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) و ولایت داشته است، گفت: این بانوی بزرگوار، اولین شهید دفاع از ولایت بودند.

استاد حوزه علمیه استان فارس، با بیان این که رسالت و ولایت منهای وجود حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)، نمی توانست آثار و برکات خود را بدون ظرفی چون آن حضرت آشکار کند، گفت: مردم دنیا به صورت غیرقابل باوری به سمت اسلام و اهلبیت(ع) در حال حرکت بوده و سیره و منش آنها را در سرلوحه زندگی و رفتار خود سرمشق قرار می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha