پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فاطمیه

حوزه/ حجت الاسلام افشین فر تاکید کرد: باید شجاعانه و عالمانه پای دین الهی بایستیم و از آن حفاظت و حراست کنیم، چرا که اکنون ما در دوره‌ای هستیم که مدعیان دینداری همواره در صدد لطمه زدن به دین هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام سید محمد افشین فر، امروز در مراسم وداع با شهیدان گمنام در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد اظهار داشت: اولیا و انبیای گذشته و شهدای اسلام با نور معرفت فاطمه زندگی کرده اند.

وی افزود: دست نیافتنی فرض کردن اهل بیت (ع) نخستین مشکلی است که باعث می‌شود ما نتوانیم با اهل بیت(ع) ارتباط برقرار کنیم، اما با مطالعه سیره و زندگی ائمه اطهار(ع)می توانیم با آنها ارتباط برقرار کرده و از سیره آنان درس بگیریم.

حجت الاسلام افشین فر در ادامه با بیان این که خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) مملو از نور جهان بینی است، ابراز داشت: اصل حرکت حضرت فاطمه(س) و دفاع از ولایت، آن هم در آن زمان و آن شرایط برای همه ما می تواند درس باشد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حضرت فاظمه(س) با شجاعت تمام از امام زمان خود دفاع کردند، بنابراین ما اگر در راه حفاظت از دین، امامت و ولایت دقت نکنیم و شجاعت نداشته باسیم، دشمنان جرأت پیدا می‌کنند به ولی خدا هم بی حرمتی کنند.

شهدا مظهر و نشان اقتدار اسلام هستند

وی با بیان اینکه شهدا مظهر و نشان اقتدار اسلام هستند، تصریح کرد: وجود شهداست که دشمنان را می ترساند و به ما عزت و اقتدار می‌دهد.  ما در عصر ولایت فقیه زندگی می‌کنیم، این عصر، عصر خمینی است و فرزندان خمینی در عالم نور افشانی می‌کنند.

حجت الاسلام افشین فر تاکید کرد: باید شجاعانه و عالمانه پای دین الهی بایستیم و از آن حفاظت و حراست کنیم، چرا که اکنون ما در دوره‌ای هستیم که مدعیان دینداری همواره در صدد لطمه زدن به دین هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید در تمام عرصه ها شهدا را الگوی خود قرار دهیم، گفت: شهدا برای دفاع از میهن اسلامی و دین اسلام با تاسی از سیره فاطمی (س) تا آخرین قطره خون از ولایت، میهن و ناموس خود حفاظت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha