سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: حضرت علی (ع) شاید نخستین نفری بودند که کمیته امداد را راه‌اندازی کرده و تعداد بسیار زیادی از خانواده‌های نیازمند را زیر پوشش خود گرفته بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نخستین اشخاصی بودند که افراد محروم و بی‌بضاعت جامعه را تحت پوشش قرار دادند.

وی با تاکید بر اینکه سیره و روش امیرالمؤمنین علی (ع) در ارتباط با کمک به محرومان، باید برای همگان الگو باشد، افزود: زندگی ائمه اطهار (ع) سرشار از احسان و نیکوکاری و خیرخواهی بوده است، از این رو ما هم باید از آن‌ها در این راه الگو بگیریم.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری گفت: هفته احسان و نیکوکاری فرصتی مناسب برای کمک به نیازمندان و محرومان حقیقی جامعه است نیکوکاران در این هفته باید به نهاد حمایتی کمیته امداد کمک کنند تا بتواند نیازمندان بیشتری را زیر پوشش قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تاکید بر ضرورت پیشی گرفتن از یکدیگر در امر خیر و احسان، افزود: انجام دادن کار خیر دارای اجر و پاداش فراوانی است، از این رو افرادی که از توانایی مادی خوبی برخوردار هستند، بایستی به یاری همنوعان خود بشتابند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمک به دیگران یک امر پسندیده در آموزه‌های دینی تلقی می‌شود، گفت: خانواده‌ها با توجه به وسع و توانایی مالی خود می‌توانند در جشن احسان و نیکوکاری شرکت کند که اجر و پاداش این امر در نزد خداوند بی‌نهایت است.

وی با بیان اینکه با تأسیس کمیته امداد توسط حضرت امام خمینی(ره) کمک‌های شایانی به اقشار نیازمند و محروم جامعه شد، اظهار داشت: بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش این نهاد با کمک‌های این نهاد به تحصیل خود ادامه داده و حتی به مدارج عالی دست یافته‌اند که بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی  تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور برکت و خیر برای نیازمندان است و این نهاد تا اندازه‌ای که توان دارد برای رفاه حال افراد زیر پوشش خود کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افراد زیادی از برکت کمک‌های کمیته امداد توانسته‌اند به خودکفایی برسند و با ایجاد کارگاه‌های کوچک سرپرستی چندین خانواده را برعهده‌ گرفته‌اند و حتی زمینه اشتغال خیلی‌ها را هم فراهم آورده‌اند که قابل‌تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در پایان با تقدیر از فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) در عرصه خدمت رسانی به محرومان، بر ضرورت توجه خیرین به نیازمندان جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha