سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مجوز شرکت در رقابت‌های شنای آماتور انگلیس با پوشش اسلامی

حوزه/ زنان مسلمان از این پس می‌توانند با لباس شنای کاملا پوشیده در مسابقات مربوط به انجمن شنای آماتور در انگلستان شرکت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از تلگراف، زنان مسلمان از این پس می‌توانند با لباس شنای کاملا پوشیده در مسابقات شنای آماتور شرکت کنند.

طبق دستورالعمل جدید ارائه شده شناگرانی که به خاطر اعتقادات مذهبی یا و دلایل پزشکی قصد دارند با بورکینی یا مایوی کاملا پوشیده اسلامی در مسابقات شرکت کنند، از این پس می‌توانند در مسابقات و رقابت‌های ملی انجمن شنای آماتور در انگلیس شرکت کنند.

انجمن شنای آماتور روز گذشته اعلام کرد:  این تصمیم که برای نخستین بار گرفته شده است در پی درخواست بنیاد ورزش زنان مسلمان و به منظور تشویق زنان مسلمان برای شرکت در این رقابت‌ها بوده است.

پیش از این زنان مسلمان به دلیل مسئله حجاب قادر به شرکت در مسابقات نبودند. عکس منتشر شده توسط این سازمان نشان می‌دهد که لباس‌های گشاد از این پس مجاز هستند و  طی دستورالعمل جدید که تنها مربوط به مسابقات شنای آماتور در انگلستان می‌شود شناگران وظیفه دارند پیش از مسابقات لباس‌های شنای خود را به داوران نشان دهند.

کریس بوستوک مدیر هیات مدیره این انجمن ورزشی در بیانیه‌ای گفت: این یک قدم بسیار مثبت برای رقابت‌های شنا در انگلستان محسوب می‌شود و ما امیدواریم سبب شود عده بیشتری در مسابقات شرکت کنند. و نسل‌های آینده به شرکت در رقابت‌ها تشویق شوند.

ریملا اختر از بنیاد ورزش زنان مسلمان نیز گفت: ما خوشحالیم که به درخواست بنیاد برای پوشش اسلامی در رقابت‌های شنا جواب مثبت داده شده است، چرا که ورزش شنا در میان زنان مسلمان بسیار محبوب است و ضروری است که نهادهای حاکم خودشان را با این تغییر در دنیای ورزش وقف دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha