جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 410271
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کتاب "فقیه آزاده"

حوزه/ کتاب "فقیه آزاده" یادنامه عالم مجاهد و مفسر قرآن آیت الله سید هاشم میردامادی (نجف آبادی) جد مقام معظم رهبری تألیف سید باقر آیت میردامادی از سوی انتشارات حضور منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب یادشده در هفت فصل شامل: «زندگینامه مرحوم آیت ‌الله سید هاشم میردامادی»، «فرزندان مرحوم آیت ‌الله سید هاشم میردامادی»، «نوه ‌‌های مرحوم آيت ‌الله سید هاشم میردامادی»، «اجداد بزرگوار مرحوم آیت ‌الله سید هاشم میردامادی»، «دامادهای مرحوم آیت ‌الله سید هاشم میردامادی»، «مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای» و «همایش بزرگداشت مرحوم آیت ‌الله سید هاشم میردامادی نجف‌ آبادی (فرودین ۹۴)» می باشد.

در قسمتی از کتاب آمده است:

افرادی که با مرحوم آیت ‌الله سید هاشم میردامادی آشنایی داشتند، دلباخته ایشان بودند. آن مرحوم سرِ سوزنی کبر و غرور در وجود شریفش راه نداشت. بسیار متواضع، فروتن و بی ادعا بود. اخلاق و رفتارش در همه عمر به یک میزان بود و مقامات ظاهری اشخاص در روحیه وی اثری نمی گذاشت.

آن مرحوم شبی در مسجد جامع گوهرشاد در شبستان معروف به خودش، آیات عذاب را برای حاضران توضیح و تفسیر می کرد. یکی از اراذل و لات های معروف مشهد که از آن جا می گذشت وقتی بیان شیوای آن مرحوم را می شنود، مانند صاعقه زده ای همان جا روی زمین می نشیند. وقتی موعظه آیت ‌الله سید هاشم میردامادی تمام می شود، جلو می رود و با اظهار ندامت و پشیمانی از گذشته خود، عرض می کند: آیا من هم بخشیده خواهم شد؟ وای بر من که چگونه می توانم عذاب الهی را تحمل کنم؟

آن مرحوم او را آرام کرده و دست بر سینه اش می گذارد و او را امیدوار می کند. گویند نَفَس آن مرحوم به قدری در آن فرد تأثیر گذاشت که او گذشته خود را جبران کرد و بعدها خود مستجاب الدعوه شد.

کتاب "فقیه آزاده" یادنامه عالم مجاهد و مفسر قرآن آیت الله سید هاشم میردامادی (نجف آبادی) در 128 صفحه و با قیمت: 6000 تومان منتشر شده است.

علاقمندان جهت تهیه کتاب به نشانی: قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه همکف، واحد 43، انتشارات حضور مراجعه کنند و یا با شماره‌ تلفن: ۳۷۸۴۲۳۲۷-025 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha