شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سخنرانی حجت الاسلام حیدری کاشانی در جمع عزاداران فاطمی منطقه برزک شهرستان کاشان

حوزه سخنران مذهبی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی، بنیان خانواده مسلمان ایرانی را هدف گرفته اند، گفت: بالا رفتن آمار طلاق در کشورمان تأسف آور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام حیدری کاشانی، در  جمع عزاداران فاطمی شهر برزک منطقه کاشان، خانواده محوری و بهره برداری حداکثری از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را مهمترین اسوه پذیری و الگو برداری حداکثری در تربیت خانوادگی دانست و گفت: با توجه به اینکه کانون خانواده محبوب ترین کانون ها است، لذا حضرت زهرا(س) درسبک زندگی علوی به ما می آموزد که بیشترین سرمایه گذاری را در تربیت خانوادگی داشته باشیم.

وی با بیان این که تشکیل خانواده، موجب حفظ شدن دو سوم دین و ایمان انسان‌ها در مقطع فعلی که با افزایش بحران ها و فسادها روبرو هستیم خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه زیاد شدن فسادها بنیان دین داری ما را هدف قرارمی دهد، باید براساس دستور ائمه اطهار(ع) از خانواده های خود مراقبت و حراست کرده و آن را به جایگاه  ذکر خدا تبدیل کنیم.

این استاد دانشگاه با تأکید بر الگو قرار دادن سبک زندگی علوی و فاطمی درخانواده ها، افزود: کوتاهی کردن بعضی خانواده ها در تربیت علوی و فاطمی فرزندان خود، دلیل اصلی عدم ولایت مداری، نداشتن تدین و گرایش به کافران اروپا و آمریکا می باشد.

حجت الاسلام حیدری، با اشاره به اینکه هرانسانی برای پیشرفت مادی، اقتصادی، اجتماعی، معنوی و عرفانی، نیاز به آرامش خانوادگی تمام عیاردارد، گفت: با توجه به اینکه خانواده محبوبترین محیط از طرف خدا می باشد، لذا هیچ یک از اعضای خانواده حق ندارند با تندی، غضب و عصبانیت فضای خانواده را نا آرام کنند، بلکه باید حرمت خانواده را نگه دارد.

وی با تأکید بر سرمایه گذاری حداکثری برای آرامش خانوادگی و با بیان این که خانواده، بستر رشد و ارتقاء، فرزندان، مردان و زنان می باشد، و از این رو باید کاملا آرام باشد، گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته، بیشتر افراد زندانی از خانواده های نا آرام می باشند.

این سخنران مذهبی، بالا رفتن آمار طلاق در جامعه دینی و اسلامی را تأسف آور خواند و گفت: نباید مشاهده کنیم که درکشوری مانند ایران که دین حاکم است، آمار طلاق روبه افزایش باشد؛ این شرایط تأسف آور است؛ لذا باید بر استحکام بنیان خانوادگی از الگوهای علوی، کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه کشورمان ظرفیت های لازم را در گرایش به دین علوی و فاطمی دارد گفت: تقدیم بیش از250 هزارشهید از پاک ترین جوانان کشورمان در راه اسلام، نشان از ظرفیت بالای اعتقادی خانواده های علوی و فاطمی دارد.

حجت الاسلام حیدری، ریشه بسیاری از گرفتاری های خانوادگی را ناشی ازکفران نعمت الهی دانست و گفت: دریک خانواده باید زن و شوهر ضمن احترام به همدیگر به صورت زبانی درمقابل فرزندان خود قدردان و شکرگذار نعمت های خدا باشند؛ ضمن اینکه مرد خانه نیز با حمایت مادی و معنوی، مهرورزی به بانوی خانه را به اوج  برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha