جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شرکت صدها تن در روز درهای باز مساجد ممفیس

حوزه/مساجد شهر ممفیس در آمریکا با برگزاری مراسم درهای باز، میزبان عده زیادی از همسایگان آمریکایی و بازدیدکنندگان غیرمسلمانی بود که خواهان آشنایی با اسلام بودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مساجد شهر ممفیس در ایالت تنسی در آمریکا مراسم درهای باز برگزار کرده و شاهد حضور بی‌سابقه صدها تن از مردم این ایالت  و غیرمسلمانان این شهر بودند که برای کسب آگاهی درباره اسلام آمده بودند.

این مراسم که بخشی از جشن یک ماهه بزرگداشت مسلمانان در ممفیس بود با هدف ایجاد رابطه میان اجتماعات مردمی و آشنایی مردم با اسلام در مراکز اسلامی این شهر برگزار شد.

به دلیل ناامنی‌ها و حملات اخیر به مراکز اسلامی، حضور پلیس برای حفظ امنیت به وضوح دیده می‌شد. انجی اوده هماهنگ کننده رسانه‌ای مسلمانان در ممفیس در این باره گفت: هر مسجد با اداره پلیس محلی تماس گرفته و ماموران امنیتی برای ناهار نیز دعوت شدند. خوشبختانه هیچ حادثه‌ای گزارش نشده‌ است. مراسم مساجد بسیار مثبت برگزار شده و شاهد استقبال زیادی از سوی مردم بودیم.

آزاده رشید از مسجد المومنین می‌گوید: علی‌رغم بسیاری شعارهای سیاسی ضداسلامی که به ویژه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و علیه مسلمانان داده می‌شد، من فکر می‌کنم مراسم به خوبی برگزار شد، بسیاری از مردم از محله‌های مختلف ممفیس آمده بودند تا همسایگان مسلمان‌شان را ببینند.

در مسجد المومنین بازدیدکنندگان توانستند از موزه تاریخ اسلامی که در این مرکز راه اندازی شده بود نیز بازدید کنند.

رشید شریف امام جماعت این مسجد در این باره گفت: ما می‌خواستیم فرصتی ایجاد کنیم که مردم با ما ملاقات داشته و ما را بشناسند. سئوالات همسایگان‌مان را پاسخ دهیم و روز زیبایی همراه با غذا و سرگرمی در کنار آنان داشته باشیم. یکی از سئوالات رایج نظر اسلام درباره حضرت مسیح است.

زنان مسلمان قهرمان هستند

وی درباره وضعیت زنان مسلمان در غرب نیز گفت: زنان مسلمان قهرمانان ما هستند. من به عنوان یک مرد می‌توانم به گونه‌ای لباس بپوشم که کسی متوجه مسلمان بودن من نشود اما زنان مسلمان به سبب طرز لباس پوشیدنشان در جامعه غرب به سادگی قابل تشخیص هستند و به همین دلیل نیز آنان پیشتازان معرفی اسلام در زندگی روزمره شان هستند. آن‌ها تنها با طرز لباس پوشیدن‌شان از اسلام سخن می‌گویند. و به همین جهت نیز شایسته واژه قهرمان هستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha