جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
احسان و نیکوکاری

حوزه/ کارشناس مذهبی با اشاره به آثار و برکات احسان و نیکوکاری در جامعه گفت: با توجه به نزدیکی عید نوروز باید محرومان جامعه را هم به خاطر داشته باشیم و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را از آنها دریغ نکنیم

حجت الاسلام رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی با تبریک فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: سنت حسنه احسان، نیکوکاری و خیرخواهی باید همیشه در جامعه زنده و پویا بماند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) افزود: رفع حوائج مردم بسیار ارزشمند است و بسیاری از مردم در روز قیامت حسرت می خورند که چرا نتوانسته‌اند با رفع نیازی از مردم، نشاط را در دل آنها ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه در اسلام برای کمک به محرومان راه های مختلفی وجود دارد، گفت: زکات، نذر، احسان و وقف از برنامه های اقتصادی دین اسلام به شمار می‌روند که این برنامه‌ها جملگی برای کمک به مستمندان جامعه اجرا می‌شوند

وی کمک به نیازمندان را کاری خداپسندانه دانست و اظهار داشت: با توجه به نزدیکی عید نوروز باید محرومان جامعه را هم به خاطر داشته باشیم و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را از آنها دریغ نکنیم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به تاسیس کمیته امداد توسط امام خمینی (ره) گفت: هدف امام راحل (ره) از تاسیس کمیته امداد، دستگیری از مستمندان و نیازمندان بود که اکنون تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد نمی‌تواند تمام نیازهای نیازمندان جامعه را مرتفع سازد، از این رو انتظار می‌رود با مشارکت همگانی در گسترش روحیه احسان و نیکوکاری در راستای زدودن فقر در جامعه بیش از پیش تلاش شود.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه ایام پایانی سال بهترین فرصت برای کمک به محرومان و رفع نیازهای آنهاست، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز همچون سال‌های گذشته این امر با قوت و قدرت بیشتری انجام شده و خانواده نیازمندی در برآورده کردن نیازهای نوروزی در استان و کشور نداشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha