جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 410313
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
راهپیمایی گسترده ضداسلام‌هراسی در تورنتو

حوزه/ صدها تن از ساکنان شهر تورنتو با تجمع در میدان این شهر، حمایت‌شان را از دوستان و همسایگان مسلمان نشان داده و اسلام‌هراسی در این کشور را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از gottarent، صدها تن از ساکنان شهر تورنتوی کانادا با تجمع در میدان ناتان‌ فیلیپس، حمایت‌شان را از دوستان و همسایگان مسلمان نشان داده و اسلام‌هراسی در این کشور را محکوم کردند.

در این گردهمایی اعتراضی که توسط کمیته ضداسلام‌هراسی در کانادا برگزار شده بود، تظاهرکنندگان تابلوها و پرچم‌هایی را در محکوم سازی اسلام هراسی در دست داشتند.

شعارهایی چون «نه به نفرت، نه به ترس» و «مسلمانان خوش آمدید» در سرتاسر جمعیت به گوش می‌رسید.

جیوان چانیکا یکی از برگزارکنندگان می‌گوید: عده‌ای نژادپرست که وجودشان سرشار از نفرت می‌باشد به بهانه آزادی بیان دست به گردهمایی روبروی مساجد می‌زنند، اما آن‌ها در حقیقت قصد دارند تفکرات نژادپرستی و برتری نژادی سفیدپوستی در خودشان را به بهانه آزادی بیان بپوشانند. امروز صدها تن در این هوای سرد به ما پیوسته‌اند و ما اجازه نمی‌دهیم نفرت و تعصب روایت برخاسته از خانه‌های ما باشد.

جکی پگ یکی از ساکنان کانادا که قبلا در کلرادوی آمریکا سکونت داشته در راهپیمایی علیه اسلام‌هراسی صحبت می‌کند. او که به چشم خود شاهد حرکات اسلام‌هراسی و هدف قرار داده شدن مسلمانان در خیابان‌ها بوده، می‌گوید: مسلمانان همسایگان و همشهریان ما هستند و من به عنوان یک کانادایی تحمل چنین برخوردهایی را ندارم.

وی افزود: من بسیار از این بیانیه‌های نفرت آمیز مضطرب و پریشان حال شدم و به عنوان یک شهروند آمریکایی از آنچه علیه مسلمانان در حال وقوع است احساس شرمندگی می‌کنم.

تظاهرات ضداسلام‌هراسی در تورنتو درحالی برگزار شد که ده‌ها تن از اعضای «ائتلاف شهروندان نگران کانادایی»، علیه تصویب لایحه ضداسلام‌هراسی در پارلمان این کشور دست به راهپیمایی زده بودند. لایحه ضداسلام‌هراسی که قرار به زودی در پارلمان کانادا به تصویب برسد قرار است اسلام‌هراسی و تمامی اشکال نژادپرستی سیستماتیک و تبعیض دینی دراین کشور را محکوم سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha