جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احسان و نیکوکاری

حوزه/ یک کارشناس مذهبی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری در میان افراد جامعه، توسط روحانیون تأکید کرد.

حجت‌الاسلام علی سنجری در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک هفته احسان و نیکوکاری، اظهار داشت: احسان و نیکوکاری از اصول اساسی ارزش ها در جامعه اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس مذهبی در ادامه سخنان خود، دوستی، صمیمیت، سعادت دنیوی و آرامش روحی را از پیامدهای احسان و نیکوکاری ذکر کرد و افزود: احسان و نیکوکاری، کارکردهای زیادی در عرصه های فردی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی بر جای می گذارد.

وی با تأکید بر اینکه ریشه و منشأ نیکوکاری را می توان در ایمان حقیقی افراد جستجو کرد، اظهار داشت: در دین اسلام توجه و کمک به ایتام و نیازمندان مورد تأکید قرار گرفته، به طوری که پاداشی عظیم برای این عمل در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام سنجری در ادامه رضای خدا را از اصولی دانست که باید در مقوله احسان و نیکوکاری مورد توجه قرار گیرد و افزود: احسان و نیکوکاری از ویژگی های اخلاقی هر انسانی است که سبب ترقی، پیشرفت و پیدایش حیات طیبه در انسان می شود.

این کارشناس مذهبی، با ذکر این مطلب که اگر احسان و نیکوکاری یک فرد، همراه با آزار، اذیت و منت‌گذاری باشد، هیچ سودی را عاید انسان نمی کند، گفت: هفته احسان و نیکوکاری فرصتی مناسب برای توجه به اقشار محروم و نیازمند است.

سنجری به حدیثی از امام علی(ع) پیرامون احسان و نیکوکاری اشاره و خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) فرمودند «در دنيا جز براي دو کس خير نيست، يکي گناهکاري که با توبه جبران کند و ديگر نيکوکاري که در کارهاي نيکو شتاب ورزد.».

وی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری توسط روحانیون تأکید کرد و گفت: باید روحیه احسان در جامعه دینی تقویت شود، زیرا احسان و نیکوکاری پایه های جامعه اسلامی را مستحکم می کند.

انتهای پیام/4

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha