پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازدید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی از معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی، هنر را یکی از بهترین راه‌های انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی خواند و گفت: گاهی یک اثر هنری آنچنان مفاهیم عمیقی را می‌تواند انتقال دهد که ساعت‌ها سخنرانی یا چندین صفحه مطلب نمی‌تواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، امروز در جریان بازدید از بخش‎های مختلف معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، با بیان اینکه آثار و طراحی‌های هنری در حرم مطهر باید سراسر جلوه فرهنگ اسلامی باشد، اظهار کرد: هنر از بهترین راه‌های انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی است. گاهی یک اثر هنری آنچنان مفاهیم عمیقی را می‌تواند انتقال دهد که ساعت‌ها سخنرانی یا چندین صفحه مطلب نمی‌تواند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، بارگاه مقدس امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) را جایگاه اجرای فاخرترین هنرهای اسلامی معرفی و بیان کرد: در حوزه طراحی لوستر برای رواق‌های متبرکه باید فاخرترین‌ طرح‌های هنری همراه با خلاقیت،‌ نواندیشی و نوآوری در هنر اسلامی و ایرانی در بارگاه قدس رضوی پیاده شود.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: حرم مطهر رضوی جایگاه کسب تجربه نیست، اینجا محل اجرای نفیس‌ترین آثار هنرمندان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم رعايت اصول ايمني در بارگاه قدس رضوي، عنوان كرد: رعايت اصول ایمنی در بارگاه قدس رضوی بسیار مهم و حياتي بوده و دقت کار هیچ گاه نباید فدای سرعت شود، در حوزه روشنایی و لوسترها با توجه به حضور تقریباً مداوم خیل عظیم جمعیت در صحن و سرای اماکن متبرکه رضوی، داشتن ایمنی، بسیارحائز اهمیت است.

وی بر اهميت استفاده از چراغ‌هاي استاندارد با حداقل مصرف انرژي تأکید و خاطرنشان کرد: مقوله روشنايي حرم مطهر بسيار مهم است، برای نشان دادن معماری زیبای حرم مطهر در شب نباید تنها به روشن کردن فضا اکتفا کرد، بلکه شیوه روشنایی و بهره‌گیری از نورآرایی صحیح، اصولی و علمی در نشان دادن زیبایی‌های فضا بسیار با اهمیت است.

خلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، نیز در جریان این بازدید، توضیحاتی درباره فعالیت بخش‌های مختلف این معاونت ارائه داد.

همچنین در هر بخش، خدام و کارکنان به بیان نقطه نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha