جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گردش دسته جمعی میان ادیانی در دانشگاهی در آمریکا

حوزه/ صدها تن از مردم با فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و مذاهب مختلف با جمع شدن در پارکی در محوطه دانشگاهی در آلاباما، بر تقویت دوستی و همسایگی تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از oanow، مردم شهر اوپلیکا در ایالت آلابامای آمریکا با تجمع در یک گردش دسته جمعی بین المللی میان ادیانی، همسایگی و دوستی میان اقوام مختلف در این کشور را تقویت کردند.

صدها تن از اعضای مذاهب و قومیت‌های مختلف این شهر در باغ دیویس در محوطه دانشگاه آبرن جمع شدند، کودکان به بازی و تفریحات مفرح پرداخته و بزرگسالان در کنار همدیگر به گفتگو و صرف غذا سرگرم شدند.

بانیان این حرکت میان ادیانی شامل دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آبرن، دفتر برنامه‌های بین‌الملل، مرکز اسلامی آبرن، کیسای هایلند، انجمن اسلامی دانشگاه، انجمن دانشجویان بین‌المللی و انجمن دانشجویان ایرانی بودند.

به گفته لن وینینگ، هماهنگ‌ کننده پروژه‌های ویژه در دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آبرن، هدف از برگزاری این گردهمایی دوستانه و مردمی، کمک به تقویت پیوندهای میان فرهنگی بود.

وینینیگ در این باره گفت: ما می‌خواهیم از دانشجویان خارجی و مهاجر مانند دیگر اعضا استقبال به عمل بیاید.

* نشست هایی میان کلیساهای محلی و مرکز اسلامی آبرن برگزار شود

تمیر القریشی، رئیس انجمن اسلامی دانشگاه نیز در این باره گفت: ما امیدواریم نشست‌ها و رویدادهای آینده میان کلیساهای محلی و مرکز اسلامی آبرن نیز برگزار شوند و بتوانیم همگی بخشی از یک خانواده باشیم.

دانشگاه آبرن یک پروژه «روابط میان فرهنگی» دارد که این پروژه خانواده‌های آمریکایی را با دانشجویان بین‌المللی و خارجی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به صورت دو به دو با هم مرتبط می‌سازد تا به این طریق راه زندگی و همراه شدن با اعضای جامعه را برای آنان تسهیل کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha