شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر محسن رضایی/ کنگره ملی طلبه شهیده رقیه رضایی

حوزه/ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر ضرورت توجه همیشگی به فرهنگ جهاد و مبارزه با دشمنان اسلام، گفت: هویت ما در جهاد و مبارزه به دست آمده است و اگر از آن دست بکشیم، چیزی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر محسن رضایی، پیش از ظهر امروز در کنگره ملی طلبه شهیده رقیه رضایی، شهید شاخص سال ۱۳۹۵ بسیج، که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ نشان می‌دهد که هر جا پیامبری ظهور کرده، یک بانوی فداکار نیز در کنار آن بوده است و از جمله این که حضرت علی(ع) با زهرا(س)، پیامبر(ص) با خدیجه(س) و امام حسین (ع) با حضرت زینب (س) تحول‌آفرین تاریخ بوده‌اند.

وی ادامه داد: تا امروز نیز مردان و زنان انقلاب اسلامی با تأسی از ائمه معصومین(ع) در کنار یکدیگر حرکت می‌کنند و زندگی واقعی و خانواده واقعی را در دنیا به درستی تفسیر می‌کنند؛ این پدیده در مکتب اسلام و انقلاب اسلامی قابل مشاهده و تعبیر است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همایش گرامیداشت یاد شهیده رقیه رضایی در نقطه‌ای آغاز شده است که اولین پایتخت حکومت اسلامی بوده و می‌توان گفت ورود اسلام به سیاست، از قزوین آغاز شد و یک جامعه بزرگ اسلامی و تمدن اسلامی را شکل داده است.

 رضایی تصریح کرد:  انقلاب اسلامی ایران یکبار دیگر اسلام را به سیاست بازگرداند و برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته دین اسلام وارد سیاست شد و نگاه دنیا را تغییر داد؛ و در برابر این اقدام ایران اسلامی، هنوز هم تلاش‌های زیادی از سوی دشمنان اسلام می‌شود تا راه انقلاب ایران به نتیجه نرسد.

وی ادامه داد:  انسان‌های آزاده کشور که هزینه زیادی برای انقلاب داده‌اند، آماده شده‌اند تا در رسیدن به اهداف انقلاب هرگز از پای ننشینند و متوقف نشوند و باید دانست نقطه‌ای که می‌تواند ما را به هدف اصلی برساند، نگاه به گمشده‌ای است که در انقلاب، آن را پیدا کرده‌ایم.

رضایی خاطرنشان کرد: با انقلاب اسلامی، هویت خود را پیدا کردیم و شناسنامه‌دار شدیم، در حالی که در گذشته ملتی بودیم که زیر سایه آمریکا و اسرائیل ما را تعریف می‌کردند و ایرانیت برای ما معنا نداشت اما با انقلاب، هویت اصلی خود را بازیافتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در گذشته نفت ما را می‌بردند و به ما اسلحه می‌دادند، اما قادر به تعیین سرنوشت خود نبودیم و با وقوع انقلاب اسلامی می‌توان گفت بزرگترین خط انقلاب، یافتن هویت بود که متوجه شدیم چه کسی هستیم، دنبال چه می‌گردیم و چه می‌خواهیم انجام دهیم.

وی بیان کرد: هر چند از بین بردن استکبار و شکست صدام در جنگ تحمیلی، فتح بزرگی محسوب می‌شود اما باید پذیرفت تربیت شهدایی چون باکری‌ها، مفتح‌ها، بهشتی‌ها و رقیه رضایی‌ها، فتح‌الفتوح اصلی است.

رضایی عنوان داشت: هویت ما در اثر مبارزه و جهاد به دست آمده است و اگر آن را متوقف کنیم، دیگر چیزی نخواهیم داشت، زیرا ملتی که آزاد نباشد، استقلال نداشته باشد، دیگر در میان ملت‌ها هم دیده نمی‌شود و هویت هم ندارد و اگر امروز ما را در دنیا می‌شناسند، به واسطه مبارزه با استبداد و استکبار و انقلاب اسلامی است که ما را صاحب هویت کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: دشمنان اسلام، موفقیت ایران اسلامی را نمی‌خواهند و به همین دلیل محاصره اقتصادی و تهاجم فرهنگی را با تمام امکانات و ابزارهای خود آغاز کرده، و با راه‌اندازی دهها ماهواره، سایت مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به صورت هدفمند، فرهنگ ما را بمباران می‌کنند؛ همچنین با تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی می‌خواهند انقلاب اسلامی ایران را متوقف کنند.

رضایی ادامه داد: همچنان که در امنیت و دفاع توانسته‌ایم به افتخارات بزرگی نایل شویم، اگر به جوانان متعهد میدان داده شود، می‌توانیم در این عرصه‌ها نیز تحول بزرگی ایجاد کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولتمردان باید به جوانانی که خرمشهر را آزاد کردند و موشک‌هایی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر می‌سازند، اجازه دهند وارد اقتصاد شوند.

وی اظهار کرد: اگر جوانان ما با هویت و غیرت دینی وارد عرصه‌های صنعت و کشاورزی شوند، مطمئن باشید موفقیت‌های آنها کمتر از موشک‌سازی نخواهد بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی درست می‌توان همه خانه‌های کشور را به محل کسب و کار و تولید تبدیل کرد؛ باید بدانیم هویت ما در جهاد و مبارزه است و اگر دست از مبارزه بِکِشیم، به ملتی تسلیم و وازده تبدیل خواهیم شد.

برپایه این گزارش،‌در پایان این مراسم از تمبر یادبود طلبه شهیده رقیه رضایی رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha