جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تحریم

حوزه/ نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: تحریم ها گرچه خوب نیست، اما باعث پیشرفت ما شده است، اما مشکل این جاست که ثروت به درستی در کشور توزیع نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید روح الله صدرالساداتی، امروز در دومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در خصوص فعال کردن ظرفیت عظیم مجلس خبرگان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار قبلی خود با اعضای مجلس خبرگان، صحبت از گفتمان سازی و بدست گرفتن افکار عمومی و همچنین ضرورت مطالبه از مسئولین و رئیس جمهور و بقیه قوا کردند؛ و امروز باید پرسید که این مجلس در جهت این فرمایش چقدر اهتمام کردند؟

وی افزود: شایسته بود برخی آیین نامه ها اصلاح شود تا ساختار آن چابک و پر تحرک شود؛ باید قرارگاه گفتمان سازی خبرگان تأسیس شده و تشکیلات پشتیبانی آن در سراسر کشور ایجاد شده و گروه رسانه ای قوی و متخصصین جنگ نرم به کار گرفته شوند.

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود، با اشاره به فقدان نهادی برای پیگیری جهاد اکبر در کشور، به موضوع جنگ اقتصادی پرداخت و گفت: جنگ اقتصادی زیر مجموعه جنگ فرهنگی است.

وی تأکید کرد: هر گاه اراده کرده ایم علی رغم مشکلات موجود، در زمینه های موشکی، فضایی و هسته ای و...، پیشرفت قابل ملاحظه ای رقم زدیم؛ حال چرا هنوز مشکلات جدی در اقتصاد، معیشت و اشتغال وجود دارد؟ تحریم ها گرچه خوب نیست، اما باعث پیشرفت ما شده است، اما مشکل این جاست که ثروت به درستی در کشور توزیع نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدرالساداتی با بیان این که ریشه این مشکل نیز آن است که ابتدا باید انسان مهذب تربیت شود و سپس وارد مسئولیت های حساس بشود، تصریح کرد: گرفتن حقوق های نجومی، قانونی یا غیر قانونی، ناشی از عدم تهذیب نفس است.

وی افزود: کسی که مهذب است از دستور ولی فقیه سرپیچی نمی کند؛ بت نفس خود را می شکند و در مقابل دشمن می ایستد؛ خود را خادم و شرمنده مردم می داند؛ با اشرافی گری و دست اندازی به اموال مردم میانه ای ندارد؛ محرومین و مستضعفین را ولی نعمت خود می داند و به آن ها توهین نمی کند.

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: در گمرک ناظرین، چه می کنند؟ این حجم عظیم کالای قاچاق چگونه از جلوی چشم دستگاه های ما می گذرد؟!

حجت الاسلام و المسلمین صدرالساداتی افزود: ما برای جهاد اصغر، نیروهای مسلح و برای جهاد کبیر وزارت اطلاعات و نیروهای فعال آماده کرده ایم؛ اما برای جهاد اکبر چه نهادی را موظف می دانیم؟! این جاست که همه انگشت ها به حوزه علمیه باز می گردد.

وی گفت: طلبه ها به عشق بزرگانی چون امام راحل، آیت الله بهجت(ره)، علامه طباطبایی(ره) و ...، وارد حوزه می شوند، ولی در عمل می بینند، شرایط و برنامه ها طور دیگری است.

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه سخنانش، با تأکید بر این که ما باید نیروهایی همچون امام راحل، آیت الله بهجت(ره)، علامه طباطبایی(ره) و امثال ایشان را تربیت کنیم، خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، امروز جوان‌ها تشنه عرفان، سلوک و معنویت هستند؛ از این رو باید آثار و کتب امام(ره) در حوزه‌های علمیه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و متن درسی شود.

وی افزود: باید در حوزه های علمیه، اساتید سیر و سلوک و عرفان را یافته و به رسمیت بشناسیم و به طلاب معرفی کنیم؛ یا حداقل میدان را برای آنها باز بگذاریم؛ عرصه را برای آن ها فراهم کنیم نه این که مثل دوران قبل از انقلاب برای اولیای الهی مهجوریت به بار بیاوریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha