پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله شفیعی ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که شرایط هوای اهواز بغرنج شده است، بر لزوم توجه جدی مسئولان برای حل مشکل هوای اهواز تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سیدعلی شفیعی، امروز در دومین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که بر پایی این دوره از اجلاس رسمی خبرگان رهبری، مقارن و مصادف است با بیستمین سالگرد سفر تاریخی و پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خوزستان که در روزهای 18 لغایت 25 اسفند ماه در سال 1375 صورت گرفت، اظهار داشت: منظور از طرح این موضوع، اولاً بیان نکاتی در خصوص آن سفر ارزشمند و ثانیاً گریزی از آن رهگذر به مسائل جاری و امروز خطه خونرنگ خوزستان که به حق کربلای ایران نام گرفته است .

وی افزود: مقام معظم رهبری در جایگاه نیابت حضرت ولی عصر(عج) و در مقام پدری امت اسلامی، برنامه های گوناگون و متنوعی دارند؛ از آن جمله در طول سالیان زعامت و رهبری خویش، به استان های کشور سفرهای پر خیر و برکتی داشته و دارند که از آن جمله باید از سفر به استان خوزستان یاد کرد.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که رهبری در سفر هشت روزه خود به استان خوزستان علاوه بر مردم شهرستان اهواز که محل استقرار حضرت‌شان بود، اهالی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، هویزه، دزفول و در سفر تکمیلی مردم شهرستان ایذه از توفیق حضور رهبر عظیم الشأن در آن مناطق بهره مند شدند و با مقتدای امت اسلامی به طور حضوری دیدار نمودند، یادآور شد: همچنین بخشی از مراکز صنعتی ، پروژه های کشاورزی، تأسیسات نفتی و سد بزرگ کرخه مورد بازدید معظم له قرارگرفت که نشان از اهتمام ایشان دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم و کلیدی آن سفر تاریخی، تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله توسعه کشاورزی و ساماندهی و رسیدگی به معضلات و مشکلات استان خوزستان و کاهش دشواری ها و سختی و رنج مردم آن بود؛ که طرح 550 هکتاری معظم له یکی از مصادیق بارز آن به شمار می رود.

آیت الله شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه همان طور که تقریباً همگان استحضار دارید و بالاخص در این اواخر، عوارضی بر مردم خوزستان رخ داد که حتی زندگی عادی آنان را مختل و سختی های زیادی به دنبال داشت، گفت: مسئله ی گرد و غبار که از آن به ریزگردها تعبیر می شود، اکنون به مزاحمی همیشگی و ملال آور برای مردم صبور خوزستان تبدیل شده است.

وی افزود: میهمان سرزده و گاه بیگاهی که به هیچ اصل و مرزی پایبند نیست و تا عمق زندگی و وجود مردم نفوذ می کند و خود مقدمه اختلال در نظام زندگی روزمره مردم می باشد. قطعی همزمان آب و برق و تلفن و نزول و فرود خاک سنگین و نفس گیر شؤون مختلف زندگی روزانه را نابسامان می کند و به ویژه زنان و سالمندان و بیماران به شرائط غیر قابل وصفی گرفتار می گردند.

این استاد حوزه با بیان این که برای ادای وظیفه ی شرعی و به اقتضای شأن وکالت و نمایندگی مردم خوزستان لازم می دانم مواری را بیان نمایم، گفت: معضلات خوزستان وارد شرائط بغرنجی شده است که لزوم توجه و اقدام و عمل همه مسئولان بویژه دولتمردان را در برنامه کوتاه، میان و بلند مدت طلب می کند؛ مسئولان بدانند، برای کاهش آلام مردم امروز هم دیر است تا چه رسد به فردا.

وی افزود: همراه با تقدیر و تشکر از تلاش های صورت گرفته و حضور مسئولان محترم اجرایی کشور در استان، اما این میزان کار و حضور تا نقطه ی مطلوب هنوز بسیار فاصله دارد و امیدواریم رسیدگی بنیادین به معضلات مردم خوزستان، مشمول مرور زمان و روزه مرگی نشود و به صورتی پیوسته تا حصول نتیجه دنبال و پیگیری شود؛ و در چارچوب آمد و رفت مسئولین و یا مأمورین به این استان و اکتفاء به مدح و ثنای مردم خوزستان و سپس برگشتن و به مرکز و فراموش شدن همه چیز منجر نشود.

آیت الله شفیعی با بیان این که برخود فرض و لازم می دانم از رهبر فرزانه  انقلاب اسلامی که با بیاناتی محبت آمیز و البته جدی و راهگشا در غم مردم خوزستان همراهی و مشارکت نموده و با عنایات خویش، زمینه ی تسریع حضور مسئولان ارشد و عالی رتبه اجرایی کشور در استان و مشاهده ی مستقیم و میدانی اوضاع را فراهم نمودند صمیمانه سپاسگزاری نمایم و دوام سایه بلند پایه ی ایشان را از خداوند سبحان مسئلت کنم.

وی با اشاره به این که  برای نقد و نفی پاره ای از مطالب انتشار یافته عرض می کنم مردم خوزستان با بهره مندی آب شرب دیگر هموطنان و پاره ای استان های نیازمند آب، هیچگونه مخالفتی ندارند و نداشته اند، گفت: چگونه می شود زنان و مردانی که برای دفاع از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی ایران اسلامی جان خویش را فدا کرده و بیشترین سختی ها را تحمل نموده و به تعبیر امام راحل عظیم الشان(قدس سره) دین خویش را به اسلام اداء کرده اند و در عادات و سجایا به کرم و سخاوت و مهمان نوازی شمرده اند به تشنگی همطونان خویش راضی باشند و یا آن را در سر بپرورانند؟ اما نکته این است که مسئولان اجرایی و برنامه ریزان کشور به هیج وجه نباید برای توسعه و رشد اقتصادی و یا صنعتی مناطق دیگر مصارف حیاتی و بنیاد کشاورزی و مصالح طبیعی خوزستان را نادیده بگیرند و فدا کنند.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تأکید کرد: آنچه باعث آزردگی و نجش مردم ماست این است که علیرغم ادعای صریح برخی مسئولان بر عدم انتقال آب از خوزستان برای معرفی غیر از شرب، اما پاره ای اخبار، گزارش و مستندات انتشار می یابد که بیانگر تایید و صحت این ادعا نیست و اگر چنین است این موجب نارضایتی و بلکه خشم مردم خطه ی خوزستان است.

وی در پایان سخنان خود گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تصریح کردند:خوزستان نماد مقاومت و پایداری ملت ایران است و اینجانب امروز با صدای رسا به مسئولان اجرایی و متولیان امور کشور عرض می کنم شما نیز امروز باید با تلاشی جهادی و خستگی ناپذیر در رفع مشکلات و گرفتاری در این مهم، موجبات رضایت و آسایش آنها را فراهم کنید و بدانید حتی کوچکترین کاستی و ضعفی در این زمینه مورد قبول و پذیرفتنی نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha