جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش خواهران

حوزه/ تحریف اندیشه های امام و غلو در شخصیت ایشان دو خطری است که انقلاب اسلامی را تهدید می کند، غلو در شخصیت ایشان باعث می شود که جامعه ای که امام (ره) را درک نکرده اند پذیرای اندیشه های ایشان نباشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان،  نشست فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران اصفهان، شامگاه سه شنبه با حضور حمیدرضا شیرانی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم ملكی، رئیس جامعه المصطفی واحد اصفهان، حجت الاسلام کمساری، مدیر موسسه تنظیم و نشر اثار امام خمینی(ره) استان، در ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در این نشست  با گرامی داشت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) به بیان روایاتی در مورد فضایل حضرت(س) پرداخت و گفت: پیامبر (ص) فرمودند: «یا فاطمة من صلی علیک غفر الله له، و الحقه بی حیث کنت من الجنة;ای فاطمه! هر کس بر تو صلوات بفرستد خداوند او را می آمرزد و در هر جای بهشت که باشم وی را به من ملحق سازد.»

 وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) خیر النساء المومنین است گفت:  همه خوبی ها در وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) جمع شده است و قطعا ایشان بهترین الگو برای بشریت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: حضرت زهرا (س) عليها يك افتخار براي همه عالم است، و این افتخار محدود به  شيعه، عالم اسلام، نیست، بلكه آن حضرت براي پدر بزرگوارش نيز مايه سربلندي و افتخار به شمار مي‌رود.

* رفع مشکلات فکری و فرهنگی مددجویان با کمک مبلغین حوزه

در ادامه این نشست، حمیدرضا شیرانی  مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با ارائه  آمار و ارقام افراد تحت پوشش این کمیته را بیان کرد و گفت: وجوه دریافتی از صندوق های صدقات بدون هیچ دخل و تصرفی تماما به مستمری بگیران تحت پوشش تقسیم می شود.

وی افزود: هدف ما رفع مشکلات فکری و فرهنگی مددجویان است که با همت و همکاری مدیران مدارس علمیه و اعزام مبلغین توانمند در این جهت محقق می گردد.

*فارغ التحصیلی ۶۰ هزار دانش پژوه از المصطفی

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم ملكی رئیس جامعه المصطفی واحد اصفهان هم در این نشست با قرائت سوره والعصر توضیحاتی در خصوص این سوره بیان کرد و گفت:  قرآن کتاب زندگی است و چرا ما فقط در عزاداری ها قرآن می خوانیم  و این ظلمی آشکار به قران کریم است.

وی ادامه داد: دنیای امروز با ایران مخالف است برای اینکه ایران اهداف قرآن را محقق کرده و شما سربازان مکتب حضرت زهرا(س) غیر از خودسازی، باید مشغول دگر سازی هم  باشید. وقتی مسئول مدرسه می شوید باید اهل صبر و اهل حق باشید و دیگران را به آن توصیه کنید.

رئیس جامعه المصطفی واحد اصفهان در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات المصطفی و دستاوردهایی که تاکنون داشته، پرداخت  و گفت: این مرکز، یک نهاد و دانشگاه بین المللی با هویت حوزوی است و تا کنون ۶۰ هزار نفر فارغ التحصیل از 130 کشور جهان داشته و هم اکنون نیز ۴۰ هزار نفر مشغول تحصیل از 127 ملیت می باشند و این نهاد در 75 کشور دنیا نمایندگی دارد.

* تحریف اندیشه ها و غلو در شخصیت امام(ره) دو خطری است که انقلاب را تهدید می کند

در ادامه، حجت الاسلام علی کمساری، مدیر موسسه تنظیم و نشر اثار امام خمینی(ره) اصفهان هدف این موسسه را تنظیم و جمع آوری آثار و ترویج و نشر اندیشه های حضرت امام (ره) بیان کرد

وی گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که مردم خاصه جوانان با اندیشه های حضرت امام (ره) آشنا شوند و گرنه سیلی سختی خواهند خورد.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان افزود: تحریف اندیشه های امام و غلو در شخصیت ایشان دو خطری است که انقلاب اسلامی را تهدید می کند، غلو در شخصیت ایشان باعث می شود که جامعه ای که امام (ره) را درک نکرده اند پذیرای اندیشه های ایشان نباشند.

وی با بیان اینکه امروزه وظیفه ما این است که از زبان هنر برای ماندگاری این اندیشه استفاده کنیم  و همچنین آموزش مجازی اندیشه امام ره و آشنایی با وصیت نامه امام ره در دستور کار این موسسه قرار گرفته و از اصفهان شروع شده است.

*تجلیل از برگزیدگان

برپایه این گزارش، در بخش پایانی این نشست از 73 نفر برگزیده استانی و کشوری جشنواره رشد گروهی، بانوی کرامت توسط مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha