پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، فقاهت و اجتهاد را اصل الاصول حرکت حوزه علمیه دانست و بر ضرورت مقابله روحانیت با تهاجم رسانه ای و مجازی دشمن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه ریحانة النبی(س) تربت حیدریه با تأکید بر اهمیت انقلابی ماندن حوزه های علمیه و گره خوردن حیات انقلاب اسلامی با آن، گفت: سرافرازی و صدور انقلاب اسلامی در گرو موفقیت حوزه علمیه است.

وی با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ» (فصلت/ 30)، ابراز کرد: انقلاب از حوزه علمیه آغاز شد و روحانیون باید با قدرت پای آن بایستند و به سرانجام برسانند.

مدیر حوزه علمیه خراسان، اسلام را به معنای انقلاب و تحول همه جانبه در زندگی بشر و در فکر و جان او و ایستادن در برابر کفر، ظلم، بی عدالتی، الحاد و التقاط عنوان کرد و افزود: این اقدام با رخوت و سستی حاصل نمی شود.

لزوم مقابله با تهاجم رسانه ای و مجازی دشمن  

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به نیاز روز افزون پاسخگویی به سؤالات و شبهات گسترده، عنوان کرد: امروز دشمنان اسلام و قدرت های مستکبر همه توان و قدرت خود را در جهت جنگ نرم فرهنگی، رسانه ای و مجازی قرار داده اند.

وی، پاسخگویی به شبهات فراگیر موجود در رسانه های ماهواره ای و مجازی را وظیفه حوزویان دانست و افزود: برای مقابله با هجمه های گسترده و جنگ تمام عیار فرهنگی دشمن نیاز به طلبه هایی با همت و انگیزه بالا داریم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: یکی از اهداف دشمن در فضای مجازی این است که می خواهد به طور ساماندهی شده و غیرمستقیم خود را بزرگ و اسلام و مسلمین را کوچک نشان دهد.

خوش بینی و بدبینی بیش از حد مذموم است

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به اقدامات یک سال اخیر مدیران و دست اندرکاران حوزه علمیه خراسان در راستای ایجاد تحول و انقلابی ماندن حوزه های علمیه، اظهار کرد: طلاب باید نقشه راه حوزه های علمیه را در سخنان و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب جستجو کنند.

وی، غرور را عامل رخوت و رکود دانست و افزود: خوش بینی بیش از حد به برنامه های انجام شده موجب توقف، رکود و در جا زدن می شود و این مسئله با خیزش، تحول و ارتقاء کمی و کیفی در تضاد است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به جایگاه و اهمیت فعالیت های حوزه علمیه در گسترش و تثبیت تفکرات انقلابی در جامعه، گفت: عادت به برنامه های گذشته و بدبینی بیش از حد به برنامه های تحولی و جدید، عامل دیگری برای کند شدن فعالیت های حوزه علمیه خراسان در جهت تحول است.

فقاهت اصل الاصول حرکت حوزه علمیه است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود تعریف و تصور محدود از فقاهت را نادرست و آن را دارای نفوذ در همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی بشر توصیف کرد و افزود: فقاهت و اجتهاد، اصل الاصول حرکت حوزه علمیه است و نقش جامع و کاملی در رشد و تعالی جامعه دارد.

وی با اشاره به برخی از مخالفت های به وجود آمده با علوم عقلی در طول تاریخ اسلام، ابراز کرد: امروز همه بشریت مخاطبان حوزه علمیه هستند و نمی توان بدون پشتوانه های قدرتمند عقلی، اسلام و آموزه های آن را در رقابت با سایر اندیشه ها و افکار قرار داد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha