جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سعید شاه‌آبادی / مدیر موسسه غدیرشناسی

حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی گفت: ما باید بدون این که به وحدت اسلامی ضربه بزنیم مباحث غدیرپژوهی و آموزه های اهل بیت(ع) را در دنیا تبیین و ترویج کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی مدیر موسسه غدیرشناسی صبح امروز، طی سخنانی در کارگاه تخصصی غدیر پژوهی که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری و هزینه کردن در راستای ترویج آموزه های اهل بیت (ع)گفت: باید برای تاثیرگذاری بیشتر در این گونه امور معنوی تحولاتی ایجاد کنیم و تاسیس موسسه غدیرشناسی و برگزاری و کارگاه های تخصصی در همین راستا است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربیت استاد و متخصص در حوزه غدیرشناسی و غدیر پژوهی ابراز داشت : سابقه اینگونه کارگاه ها به سال 1378 و برخی دانشگاه ها برمی گردد و از سال 1389 این موسسه در حرکتی نوین با رویکردی معرفتی تمرکز خود را بر روی برگزاری کلاس و نه صرف سخنرانی قرار داد.

مدیر موسسه غدیرشناسی افزود: در طول مدت این شش سال، هزاران نفر در کلاس ها و کارگاه ها اعم از شیعه و سنی در سطوح مختلف شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره اثبات آموزه های مکتب ولایت از طریق منابع شیعه و اهل سنت است گفت: مکتب شیعه تنها مکتبی است که می تواند ادعاهای خود را از طریق منابع دیگر مذاهب و ادیان به اثبات برساند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ترویج مکتب ولایت باید بدون آسیب زدن به وحدت باشد خاطر نشان کرد: ما باید بدون اینکه به وحدت اسلامی ضربه بزنیم مباحث غدیرپژوهی و آموزه های اهل بیت(ع) را در دنیا تبیین و ترویج کنیم.

مدیر موسسه غدیرشناسی با اشاره به حضور قابل توجه برادران اهل سنت در این کلاس ها گفت: با توجه به توسعه کلاس های غدیر پژوهی به شدت با کمبود استاد مختصص در این رابطه مواجه هستیم و هدف از برگزاری این دوره نیز پر کردن این خلاء بوده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha