سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حاج احمد

حوزه/مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان از اعزام قریب به ۵۰۰ روحانی اصفهانی به کاروان های راهیان نور خبر داد.

حجت الاسلام  میثم حاج احمد، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»  در اصفهان پیرامون جلسه دیدار خادمین راهیان نور با رهبر معظم انقلاب و اعزام های این سازمان برای راهیان نور عید نوروز،  اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار از راهیان نور به عنوان یک فناوری بزرگ نام بردند که باید با استفاده از این ظرفیت، فرهنگ ایثار و شهادت به نسل بعدی انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه بسیج طلاب اصفهان در زمینه راهیان نور فعالیت‌های بسیاری انجام داده است، افزود: آموزش مبلغین راهیان نور قریب به حدود 500 نفر در خصوص راهیان نور دانش‌آموزی، دانشجویی و محلات انجام شد که با ارائه آموزش‌های تخصصی راهی این اردوی معنوی در قالب کارو.ان ها شدند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان با تاکید بر این امر که هدف برگزاری این آموزش‌ها عدم ارسال کاروان راهیان نور بدون حضور راوی طلبه است، عنوان کرد: تمام اتوبوس‌هایی که از شهر اصفهان به این اردوی معنوی اعزام شدند با حضور روحانی بودند که حدود 480 نفر طلبه  در سال جاری برای این امر مامور شده‌اند.

حجت الاسلام حاج احمد افزود: برنامه ریزی انجام شده که طلابی که می‌خواهند در مناطق عملیاتی جنوب روایتگری کنند از قبل همراه با خانواده در این مناطق حضور یابند و طلاب راوی از نزدیک آموزش‌های لازم را کسب کنند و به مناطق اشراف پیدا کنند.

وی در رابطه با تامین محتوا برای طلاب راوی و مبلغ سازمان بسیج طلاب اصفهان بیان کرد: بسیج طلب اصفهان با تهیه و ارائه کتب مربوط به راهیان نور و دفاع مقدس محتوای مورد نیاز آنان را در اختیار طلاب قرار می‌دهد تا راویان بتوانند فرهنگ ایثار و شهادت را برای جوانانی که آن ایام را درک نکرده‌اند بازگو و این مهم را برای آنان نهادینه کنند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان در تبیین رسالت بسیج طلاب در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت ابراز کرد: رسالت اصلی بسیج طلاب منویات بیان شده حضرت امام(ره) در بدو تاسیس این سازمان است که به طور مختصر می‌توان به موارد تبیین اصول نه شرقی و نه غربی و تشریح اهداف انقلاب اسلامی برای جوانان این مرز و بوم اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: به طور کلی می‌توان گفت که رسالت اصلی بسیج طلاب، معین بسیج محلات  بودن است تا با رصد، از انحراف بسیجیان جلوگیری کنیم و به عنوان سرمربی به آن‌ها مبانی اصیل اسلام ناب را آموزش دهیم.

حجت الاسلام حاج احمد در پایان  با اشاره به شاخصه‌های تفکر بسیجی خاطرنشان کرد: اگر کشور و ملت ما امنیت و استقلال و پیشرفت می‌‌خواهد، باید تفکر بسیج، به عنوان تفکری که در آحاد مردم این سرزمین ریشه دارد، باید بماند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان در پایان تصریح کرد: تفکر بسیجی به استکبار اجازه‌ی خودنمایی در منطقه را نخواهد داد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha