شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن و عترت

حوزه/ رئیس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران کشور گفت: بیش از ۸۰۰ اثر به این جشنواره رسیده است که از این تعداد ۱۳۷ مقاله، ۱۲۰ پایان نامه، ۱۲ کتاب،۱۹۸ اثر ادبی و ۳۰۰ اثر هنری آمار چشمگیری را نسبت به سالهای گذشته به خود اختصاص داده است.

خانم رضوی در حاشیه برپایی آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه خواهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران جز در بخش شفاهی که شامل حفظ و قرائت است در تمامی بخش های دیگر به صورت مجازی و آن لاین برگزار می شود.

وی ادامه داد: فراخوان ارسال آثار به مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور از مدت ها قبل انجام شده بود و تعداد زیادی اثر در بخش ها و رشته های مختلف اعلام شده به جشنواره رسیده است.

خانم رضوی با بیان اینکه در مجموع بیش از 800 اثر به این جشنواره رسیده است تصریح کرد: 137 مقاله، 120 پایان نامه، 12 کتاب،198 اثر ادبی و 300 اثر هنری به یازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران ارسال شده است.

رئیس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران بیان کرد: ارزیابی و داوری این آثار انجام شده است و از نفرات برتر در مراسم اختتامیه ای که امروز در حال برگزاری است با حضور علما و اساتید تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به رقابت های بخش شفاهی با بیان اینکه این مسابقات در دو رشته حفظ ترتیبی و قرائت در حال انجام است عنوان کرد: مرحله مدرسه ای مسابقه قرائت با شرکت 4500 طلبه  برگزار و از هر مدرسه 4 نفر به استان معرفی شدند و پس از رقابت 800 نفر در مرحله استانی ،  برگزیدگان این مرحله متعاقبا اعلام و جهت شرکت در مرحله کشوری دعوت خواهند شد. در بخش حفظ ترتیبی نیز طلاب در سه مقطع حفظ کل، 20 و ده جزء در مرحله مقدماتی به رقابت پرداختند واز برگزیدگان درمرحله کشوری دعوت بعمل خواهد آمد. 

خانم رضوی افزود: این مسابقات در بخش کتبی وآنلاین شامل رشته های حفظ موضوعی قرآن و نهج البلاغه، تفسیر ترتیبی نمونه و المیزان، تفسیر موضوعی با موضوع " زن در تفسیر نمونه، اخلاق در قرآن"  و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه از نامه 31 و خطبه متقین انجام می شود.

وی گفت: بخش قرائت نیز در دو رشته ترتیل و قرائت تحقیق صورت می گیرد که بانوان در مرحله نهایی در این بخش نیز با هم رقابت می کنند و نفرات برتر معرفی خواهند شد.

موضوعات مقاله نویسی در سه عرصه « اخلاق و تربیت اسلامی ،اقتصاد و معیشت اسلامی وبینش سیاسی و ترویج روحیه انقلابی »پیش بینی شده است و تمامی اساتید، فارغ التحصیلان و طلاب شاغل به تحصیل در مقاطع سطح2، سطح 3 و سطح 4  در حوزه های علمیه سراسر کشور(اعم از مدارس علمیه و جامعه الزهراء(س)) می توانند در این بخش از جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام 313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha