جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت های رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور فعالیت دارد که تنها یک سوم آنها دارای کانون فرهنگی قرآن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمود رضا جمشیدی در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت  که امروز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم برگزار شد اظهارداشت: در رژیم سابق نگاه خاصی به حوزه علمیه خواهران نبود ولی پس از انقلاب اسلامی ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور فعالیت میکنند که هر کدام به سهم خود نقش موثری در ترویج معارف اسلامی و سبک زندگی اسلامی، تبلیغ آموزه های دینی و مفاهیم قرآنی دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود:  توسعه و تقویت زیرساخت‌های این مجموعه به عنوان یک اولویت در بخش‌های مختلف مطرح شده است و امروز چهار هزار کادر و هفت هزار استاد در حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی ادامه داد: اکنون ۸۰ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران در حال تحصیل هستند و نزدیک به همین جمعیت از فارغ‌التحصیل شده‌اند که با توجه به این آمارها مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران با ۱۸۰ هزار عضو بزرگترین تجمع دین محور زنان کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ هزار مبلغ خواهر در کشور فعالیت دارند، اظهارداشت: خواهران طلبه سرمایه ملی هستند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف تحقق اهداف مورد نظر نظام اسلامی را رقم بزنند و به ویژه در عرصه قرآن و ترویج مفاهیم آن نقش بسزایی را در جامعه ایفا کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد:‌ اکنون ۹۵ درصد اساتید حوزه‌های علمیه خواهران را بانوان تشکیل می‌دهند که این به عنوان یک موفقیت در کارنامه درخشان انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است و بهره گیری از کلام وحی در کلاس های آموزشی ایشان می تواند نسل قرآنی و پژوهشگر قرآن را تحویل جامعه دهد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: جمعیت حاضر در حوزه‌های علمیه می‌توانند با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی تحول‌های بنیادین را در کشور رقم بزنند و توجه بیش از پیش به قرآن می توان آثار و برکات این تحولات بنیادین را چندین برابر کند.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی تصریح کرد: امروز خاستگاه تبلیغ، ترویج و تفسیر قرآن کریم حوزه های علمیه است، اگر در عرصه با جدیّـت وارد نشویم، دیگران ورود کرده و انحراف ایجاد می کنند و معارف را آنگونه که است مطرح نمی سازند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد:  امروزه جمعیت شرکت کنندگان طلاب خواهران در جشنواره‌های استان‌های مختلف کشور از طلاب برادران بیشتر است که بیانگر رشد و توسعه علوم در حوزه علمیه خواهران است.

عضو جامعه مدرسین به برپایی 40 هزار جلسه قرآنی در ماه مبارک رمضان توسط طلاب خواهر در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: ۶۱ هزار و ۳۳۱ مورد اعزام توسط حوزه‌های علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان امسال انجام شده است و به شکل پیگیر روند تبلیغی در این حوزه دنبال میشود.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی بیان داشت: مسئولین باید به ظرفیت عظیم حوزه های علمیه خواهران پی ببرند و تلاش حوزه‌های علمیه برای ارتقای سطح فرهنگی و ترویج آموزه‌های دینی در جامعه است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha