شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کاروان ایران سرزمین برادری

حوزه/ کاروان «ایران، سرزمین برادری»، متشکل از فعالان حوزوی و دانشگاهی که به سنندج سفر کرده اند، با حضور در دانشگاه کردستان با جمعی از نخبگان، دانشگاهیان و فرهنگیان این استان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه» از سنندج، در این نشست حاضران بر اهمیت گفت و گو جهت تقویت مناسبات فرهنگی بین دانشگاه ها و نخبگان کشور تاکید کردند.

دکتر محمد علی اسماعیل زاده، مدیر موسسه مردم نهاد آسمان با اشاره به ضرورت هم افزایی بین نهادهای علمی کشور گفت: تقویت همکاری های علمی بین دانشگاه ها و شکل گیری حلقه های گفت و گو بین دانشجویان سهم بزرگی در این عرصه می تواند ایفا کند

خانم کریمی از دانشگاهیان سنندج نیز با اشاره به اینکه نظام متمرکز آموزشی و عدم سپردن برخی امور آموزشی و مدیریتی هر استان می تواند مشکل آفرین باشد گفت: بهره مندی از نظرات کارشاسی در نزدیک با مشکلات ان استان آشنا هستند و نیز بهره مندی از این نیروها در مدیریت های استانی تاثیر بیشتری در بهبود امور خواهد داشت.

ابوالفضل یاسایی از دبیران آموزش و پرورش سنندج نیز گفت: فرهیختگان زیادی در کشور وجود دارند که صاحب ایده در عرصه های گوناگون هستند که برگزاری نشست ها و گفت و گو بین فعالان و نخبگان فرهنگی منجر به ظهور و بروز این ایده ها و بهره مندی از آن در حد امکان خواهد شد.

دکتر بادامچی، مدرس اندیشکده مهاجر دانشگاه شریف هم در این نشست ابراز داشت: فقدان حوزه عمومی و عدم نمایندگی رسانه ها از توده های عمومی می تواند در شکل گیری گفتمان ملی مانع ایجاد کند که باید با آن مقابله نمود

وی افزود: شناخت از فضای فکری و گفتمانی یکدیگر ، امری کاملاً ضروری و محبوس شدن در قفس های قومیتی ما را دچار مشکل خواهد کرد.

محسن نیک نفس از فعالان فرهنگی نیز اظهار داشت: در عرصه های مختلف دینی، فرهنگی و آموزشی شاهد حضور و فعالیت مجموعه های مبتکر هستیم، اما متاسفانه اطلاع رسانی لازم در این عرصه صورت نمی گیرد. به عنوان مثال بسیاری از مجموعه های خودجوش در خصوص تولید محصولات آموزشی با محوریت قهرمانان ملی وجود دارند که اگر فعالیت مناسب رسانه ای در این باره صورت گیرد، قابلیت توزیع فراگیر دارند.

فاطمه خطیب، مدرس دانشگاه و از فعالان فرهنگی و اجتماعی نیز با اشاره به تجربه حضور در مناطق محروم و انتقال تجربیات آموزشی به دانش آموزان ای مناطق گفت: یکی از باورهای ما که ریشه قرآنی نیز دارد این است که آینده جهان در دست مستضعفین است و ما باید با نگاهی جهانی به مسائل، مستضعفین را دریابیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha