پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سعید روحانی

حوزه/ حجت الاسلام روحانی گفت: در سال ۹۵ با ۳۷۵ کانون‌ مسجد در استان قم تفاهم‌نامه جامع منعقد شده است که حدود ۴۰ هزار نفر عضو دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام روحانی عصر امروز در همایش گرامیداشت بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون‌های مساجد کشور در سالن همایش‌های شهرداری قم با اشاره به تفاوت برنامه‌های سال جاری با سال‌های گذشته گفت: تفاهم‌نامه سال 95 یک تفاهم‌نامه جامع و برای تمام ایام سال بود و کانون‌ها می‌توانستند در هرزمانی مراجعه کرده و تفاهم‌نامه را امضا کنند.

وی بیان کرد: این تفاهم‌نامه به دلیل مراجعه کمتر کانون‌ها به دبیرخانه و باز بودن بازه زمانی، رضایت بیشتری را فراهم کرده بود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم گفت: در بحث مستندسازی‌ها، تغییرات بسیاری صورت گرفت و کار بسیار ساده شد تا بتوانیم گزارش‌های مناسبی از فعالیت‌های کانون‌ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای بررسی مشکلات، آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفته بود تا روند کار بهتر از سال‌های قبل باشد و همچنان از پیشنهادهای مطرح شده استقبال می‌شود.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه 30 درصد تفاهم‌نامه‌ها در حوزه آموزش و مهارت‌ها بود، گفت: 320 حلقه آسمانی قرآنی، ۱۹۱ جلسه تفسیر؛ 129 حلقه‌های درسی، 73 هسته پژوهش، 205 اتاق فکر، 247 خانه بهشتی مخصوص والدین، 238 پرسمان جوان، 178 کلاس‌های مهارتی و 58 کلاس‌های فنی ازجمله برنامه‌های برگزار شده در کانون‌های مساجد است.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های ما نسبت به سال‌های گذشته در عناوین متعددی ورود پیداکرده‌اند، افزود: غیر از حلقه‌های قرآن و معرفت و اردوها کانون‌ها در عناوین دیگر نیز خوب ظاهر شدند و تنوع در برنامه‌های مثبت بود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم گفت: 135 جلسه شبی با قران، 158 هیئت قرانی، 289 برنامه جزء خوانی، 194 هیئت هفتگی، 242 نماز یاور، 130 یادواره شهدا، 265 دیدار با خانواده شهدا، 47 نشریه، 123 گروه سرود، تئاتر و تواشیح و 60 سنگر نت از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد قم در سال جاری بودند.

وی با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در حوزه تفریحات سالم گفت: ۲۶۶ سانس استخر، ۱۲۹ سالن بازی، ۱۶۸ مورد برنامه شهر بازی، ۶۳ اردوی مشهد و راهیان نور، ۱۵۸ اردوی یک روزه، ۵۰ اردوی دو روزه و ۱۶۳ اردوی درون استانی، برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در حوزه برنامه‌های تفریحی بودند.

حجت الاسلام روحانی عنوان کرد: در حوزه ارتباطات به سمتی حرکت می‌کنیم که کانون‌ها با یکدیگر مشارکت داشته و از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وقتی چند کانون به هم بپیوندند و با هم برنامه اجرا کنند نتیجه بهتری گرفته می‌شود گفت: حمایت از 80 برنامه مشارکتی و برگزاری 93 نمایشگاه فرهنگی ازجمله برنامه‌های دبیرخانه در این خصوص بود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم ابراز داشت: در سال ۹۵ با ۳۷۵ کانون‌ مسجد در استان قم تفاهم‌نامه جامع منعقد شده است که حدود 40 هزار نفر عضو دارد.

وی با بیان اینکه رشد و درخشش در کانون‌های مساجد استان را مرهون نوع تفکر مسئولان کانون‌ها هستیم گفت: برخی ارگان‌های کمک‌های بسیاری برای اجرا برنامه‌های کانون‌ها داشته‌اند که می‌توان به شهرداری و دفتر تبلیغات اشاره کرد ولی با این حال با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم که نیازمند مشارکت بیشتری در برنامه‌های این کانون‌ها است.

حجت الاسلام روحانی بیان کرد: نگاه‌های خوب مسئولان کانون‌ها موجب دلگرمی و انگیزه ما شده است و امیدواریم در سال‌های آینده با همین روحیه پیش رویم.

وی گفت: در کشور هیچ جایی مانند مساجد برای ارائه فعالیت‌های فرهنگی وجود ندارد و باید با مدیریت جهادی در فعالیت‌های فرهنگی طوری رفتار کنیم که مرضی خداوند باشد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha