پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 410837
۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
استرس

حوزه / کارشناس روانشناسی گفت: افزایش نگرانی‌ها بابت وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، مردم را دچار استرس می‌کند و رفته رفته این استرس در جامعه رواج پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، علی محمودی، امروز در کارگاه بهداشت و استرس که با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران شهرستان تاکستان برگزارشد، اظهار داشت: استرس باعث ایجاد  یک جو افسرده در جامعه می‌شود که در نقطه مقابل شادی و امید به زندگی جامعه قرار دارد.

این کارشناس روانشناسی خاطرنشان کرد: یک رفتار می‌تواند در کشوری به عنوان ارزش تلقی گردد، اما در کشور دیگر یک آسیب‌ اجتماعی محسوب شود، همین تفاوت‌ها نقش بسیار اساسی را در میزان سطح نشاط اجتماعی ایفا می‌کند..

محمودی یادآور شد: افزایش نگرانی‌ها بابت وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، مردم را دچار استرس می‌کند و رفته رفته این استرس در جامعه رواج پیدا می‌کند.

وی افزود: علاوه بر مذهب، الگو و سبک زندگی در عوامل اجتماعی بسیار مهم محسوب می‌شود، چرا که افراد با انتخاب یک الگو و شیوه، نظام زندگی خود را بر اساس‌‌ همان الگو تنظیم می‌کنند، لذا اگر این الگو نامناسب باشد فرد نیز در زندگی دچار مشکل و در ‌‌نهایت کاهش امید واسترس می‌شود.

در ادامه این نشست، خانم بابالو، کارشناس روانشناسی، ورزش ، مصرف ویتامین b، خواب مناسب، مصرف صبحانه را از عوامل اصلی در کاهش افسردگی و استرس دانست.

وی افزود: هرچند استرس و فشارهای روحی و روانی یکی از ویژگی های اجتناب ناپذیر زندگی امروزی است، اما شناخت عوامل به وجود آورنده آن می تواند ما را در  جلوگیری و کنترل استرس یاری دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha