جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست معاون تبلیغ حوزه و مسئول زکات کمیته امداد استان مرکزی

حوزه/ معاون تببلیغ حوزه علمیه استان مرکزی گفت: ترویج فرهنگ انفاق و کمک به نیازمندان و احسان نیکوکاری و همچنین نهادینه کردن آن در جامعه اسلامی از ماموریت های مبلغان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، حجت الاسلام علی شفیعی، امروز در نشستی با مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "فریضه عظیم زکات نیز همانند نماز به مجاهدتی خستگی ناپذیر و تلاشگرانی صادق و دلسوز نیازمند است".

 معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: معظم له همچنین فرمودند " اولی ترین مکان برای تمرکز اعانات و صدقات کمیته امداد امام خمینی (ره) است"، لذا به منظور ترویج و توسعه اوامر الهی و تحقق منویات مقام معظم رهبری، کمیته امداد و حوزه علمیه می توانند با تعامل گسترده، فرهنگ زکات را توسعه دهد.

 وی با اشاره به نقش مبلغین در تبلیغ و ترویج سنت های حسنه، افزود: ترویج فرهنگ انفاق و کمک به نیازمندان و احسان نیکوکاری و همچنین نهادینه کردن آن در جامعه اسلامی از ماموریت های مبلغان است.

ضرورت توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری

حجت الاسلام زکی، مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، احسان و فریضه الهی زکات در جامعه، گفت: نقش علما و  روحانیون که مظهر خدمت رسانی به مردم هستند، در این عرصه بی بدیل است.

وی با اشاره به نفوذ کلام روحانیون در بین عامه مردم، افزود: ترویج فرهنگ احسان و انفاق و زکات در دستیابی به عدالت اجتماعی، رفع فقر و محرومیت از چهره جامعه اسلامی نقش تعیین کننده ای دارد و این امر در آیات و روایات متعددی به عنوان تکلیف مومنان و مسلمانان مورد تأکید قرار گرفته است.

مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خاطرنشان کرد: هفته احسان و نیکوکاری فزصت مناسبی برای ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری است.

حجت الاسلام زکی در پایان از همکاری حوزه علمیه و مبلغین در ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری قدر دانی کرد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha