چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید محمود جلالی / امام جمعه فریدونکنار

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کمک به محرومان و مستضعفان مهم ترین شاخصه حکومت اسلامی است،گفت: انقلاب اسلامی به عنوان مدافع حقیقی حقوق محرومان و مستضعفان جهان، همواره در این مسیر ثابت قدم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار گفت: واژه احسان به معنای انجام دادن کار نیک است که همه انسان‌ها باید با انجام کار نیک رضایت خداوند را جلب کنند و به دنبال جلب توجه برای خود نباشند.

وی با بیان این که انجام امور خیر باید با خلوص نیت همراه باشد، یادآور شد: در برخی موارد افرادی برای خودنمایی کارهایی برای دیگران انجام می‌دهند و با بیان آن فعالیت، فردی را شرمنده اقدام خود می‌کنند که این از نیکی به دور است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کمک به برادر دینی، با صد مرتبه طواف واجب خانه خدا برابری می‌کند، خاطرنشان کرد: پس از اجرای حکم خدا و پیاده کردن احکام الهی، خدمت به محرومان، از شیرین‌ترین عبادت‌ها و سنت پیامبر(ص) و معصومان(ع) است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: احسان و نیکی به دیگران، مانند دیگر اعمال نیکو آثار و برکاتی چون ایمنی از خطرات قیامت، خشنودی خداوند و ثوابی معادل رزمندگان و شهیدان بدر و احد به همراه دارد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره احسان و نیکی که فرمود «اگر از منزلت مؤمن در پیشگاه خدا آگاه باشید، در برآوردن حاجت او کوتاهی نخواهید کرد»، گفت: در جامعه‌ای که بر مبنای الگوی اسلامی و مکتب علوی تشکیل شده است، مسلمان نمی‌تواند در برابر نیازها و گرفتاری‌های برادران دینی خود بی‌تفاوت باشد، بلکه با احساس مسئولیت، در پی کمک و رفع مشکلات آنان باید اقدام کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: سعادت و عاقبت به خیری انسان های نیکوکار در دنیا و آخرت تضمین شده است و موجب محبوبیتشان در پیشگاه خداوند می‌شود.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر جامعه امروز به دستورات و سفارش های دین و ائمه معصومین(ع) توجه کند بسیاری از مشکلات جامعه رفع خواهد شد، تصریح کرد: در جامعه اسلامی با این میزان ظرفیت و پتانسیل بالای اقتصادی نباید فقیر و مستمند داشته باشیم.

حجت الاسلام جلالی با تأکید براین که کمک به محرومان و مستضعفان مهم ترین شاخصه حکومت اسلامی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به عنوان مدافع حقیقی حقوق محرومان و مستضعفان جهان، همواره در این مسیر ثابت قدم بوده و امید مستضعفان به تلاش های نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کمک به محرومان و بخشش اموال در راه خیر یکی از مهم ترین صفات مؤمنان و انسان های با تقوا است، بیان داشت:  به حتم کسی که با فاصله گرفتن از تعلقات دنیوی سرمایه خود را در راه خیر و دستگیری از محرومان جامعه به کار می گیرد نزد خداوند متعال از یک اجر و ثواب بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که اختصاص بخشی از اموال دارایی ها در راه خدا و کمک به محرومان سبب تزکیه مال و نفس افراد خیر خواهد شد، بیان داشت: باید تلاش کنیم فرهنگ کمک به دیگران در جامعه ما بیشتر نهادینه شود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که حمایت از ایتام و فقرا در سیره ائمه معصومین(ع) بسیار پررنگ و شاخص بوده است، خاطرنشان کرد: مولای متقیان علی(ع) در دستگیری از محرومان و ضعفا به عنوان یک الگو در جهان بشریت مورد توجه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha