جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید هادی رفیعی پور

حوزه/ رئیس مؤسسه پیام امام هادی(ع) گفت: فعالیت های علمی این مؤسسه با توسل به اهل بیت(ع) انجام شده و برنامه ها را متوقف بر بودجه نکرده ایم تا به طلاب عزیز بگوییم که نباید کارهای علمی خود را بر پایه رسیدن بودجه انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید هادی رفیعی پور علوی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید آیت الله محسن اراکی از مؤسسه پیام امام هادی(ع) قم، اظهار داشت: پس از اتمام دروس اولیه حوزه، از اساتید خود این اثر را برداشتم که اگر بر روی کتب اصلی شیعه کار کنیم، دستاوردهای مناسبی داشته و می توانیم تأثیرگذار باشیم.

وی ابراز داشت: در این راه، تدریس و امامت جماعت را رها کرده تا بتوانم به تحقیقات پرداخته و وقت خود را مختص این مباحث نمایم.

رئیس مؤسسه پیام امام هادی(ع) خاطرنشان ساخت: در این راستا، تدوین کتاب المقنع را آغاز کردیم که 5 سال به طول انجامید و حضرت آیت الله شبیری زنجانی نیز از این کتاب تقدیر داشتند؛ همچنین در ادامه کتاب الهدایه را شروع نمودیم که پس از سه سال به اتمام رسید و به تدوین کتب دیگر پرداختیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پور علوی تصریح کرد: برای چاپ دو کتاب المقنع و الهدایه بودجه ای در دست نداشتیم و پس از توسل به حضرت فاطمه معصومه(س) و شیخ صدوق، نصف مخارج چاپ این دو کتاب، از نذورات مطلقه مرقد شیخ صدوق، تأمین و این دو کتاب به چاپ رسید.

وی بیان داشت: کتاب مهم دیگری که در این مؤسسه به چاپ رسید، کتاب «الاعتقادات» بوده که به دست رهبر معظم انقلاب در غرفه یکی از نمایشگاه ها رونمایی شد.

رئیس مؤسسه پیام امام هادی(ع) اظهار داشت: یکی از بخش های این مؤسسه، موضوع مهدویت است که کتاب های مناسبی در این راستا به رشته تحریر در آمده و در جشنواره های گوناگون به مقام های مناسبی دست پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پور علوی ابراز داشت: از دیگر فعالیت های این مؤسسه، تدوین کتب بر اساس شعارهای سال رهبر معظم انقلاب است تا بتوانیم لبیکی به منویات ایشان در هر سال داشته باشیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی در پایان خاطرنشان ساخت: فعالیت های علمی این مؤسسه با توسل به اهل بیت(ع) انجام شده و برنامه ها را متوقف بر بودجه نکرده ایم تا به طلاب عزیز بگوییم که نباید کارهای علمی خود را بر پایه رسیدن بودجه انجام دهند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha