جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اذان

حوزه/ بسیاری از غربی‌ها معتقدند که اذان صدای غریب و دلنشینی دارد، هرچند بسیاری از آن‌ها معنای اذان را نمی‌دانند، با این حال باز هم طنین اذان را دوست دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، در یک مصاحبه خبری، عده‌ای از غیرمسلمانان غربی در کشورهای مختلف نظراتشان را درخصوص صدای اذان مساجد عنوان کرده‌اند.

بسیاری از غربی‌ها معتقدند که اذان صدای غریب و دلنشینی دارد و از شنیدن این صدا لذت می‌برند، هرچند بسیاری از آن‌ها معنای اذان را نمی‌دانند، با این حال باز هم طنین اذان را دوست دارند.

یک شهروند مکزیکی می‌گوید: من می‌دانم که اذان درباره الله و بزرگی او است. من خودم کاتولیک هستم ولی سعی می‌کنم درباره دیگر ادیان نیز بیاموزم، به ویژه اینکه به دیگر کشورها سفر می‌کنم.

یک شهروند مکزیکی یک جوان مکزیکی دیگر نیز می‌گوید: برایم جالب است که مسلمانان با گذشت این زمان طولانی هنوز به دین‌شان پایبند هستند، اما من خودم به شخصه از آن سردرنمی‌آورم چون نمی‌دانم چه می‌گویند.

یک شهروند آلمانی می‌گوید: توصیف آن سخت است، صدای غمگینی نیست اما شاد هم نیست.

اذان قدرتمندتر از ناقوس کلیسا عمل می‌کند

یک شهروند استرالیایی می‌گوید: ما در استرالیا هر روزه اذان می‌شنویم. برای آشنایی با فرهنگ‌های دیگر خوب است. اذان یا همان «اعلام نماز» باعث می‌شود لحظه‌ای بایستیم و به صدای آن گوش دهیم. کلیساها هم ناقوس دارند. اما معتقدم صدای اذان بسیار قدرتمندتر از ناقوس کلیسا عمل می‌کند.

یک شهروند نیوزلندی می‌گوید: فرهنگ متفاوتی از فرهنگ ما است، وقتی به کشورهای مسلمان سفر می‌کنم صبح‌ها با صدای اذان از خواب بلند می‌شوم و مثل یک زنگ ساعت دقیق برایم عمل می‌کند.

یک شهروند نیوزلندی

صدای اذان مسحورکننده است

یک زن سوئیسی نیز می‌گوید: برایم عجیب است که به جای موسیقی از صدای انسان استفاده می‌کنند و واژه‌های آن را نمی‌دانم. توصیفش سخت است اما به نظرم بسیار مسحور کننده است.

دختر آمریکایی نیز که توصیف مشابهی نسبت به اذان داشته و آن را هیپنوتیزکننده می‌داند می‌گوید: نمی‌دانم یک احساس معنوی قوی است یا اینکه فقط دلنشین است، اما از شنیدن آن لذت می‌برم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha