شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه خانواده شهداء، نور چشم و ولی‌نعمتان جامعه هستند، گفت: خانواده‌های معزز شهدا، از ذخایر ارزشمند انقلاب اسلامی هستند که باید حرمت آنان در جامعه بیش‌ از پیش پاس داشته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان شمالی که به مناسبت سالروز تشکیل بنیاد شهید به دیدار نماینده ولی فقیه در استان آمده بودند، اظهار داشت: با خون شهدای عزیزمان، نهال نوپای انقلاب تثبیت شد و از این رو باید گفت که عزت و سربلندی امروز جامعه ایران، مدیون ایثارگری‌های شهدا و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه خدمت به ایثارگران توفیق بزرگی است که نصیب هرکسی نمی‌شود، خطاب به کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قدر خدمت به جامعه بزرگ ایثارگری را بدانید و با همه وجود برای حل مسائل و مشکلات آن‌ها با دقت و پیگیری جدی اقدام کنید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: خانواده معزز شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب اسلامی دارند و قطعاً خدمت به آن‌ها، یک وظیفه بزرگ دینی، ملی و انقلابی محسوب می‌شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت حضرت ام‌البنین(س) گفت: حضرت ام‌البنین(س) مادر چهار شهید والامقام و زنی بسیار متین و باادب بود و باتربیت فرزندی رشید همچون حضرت ابوالفضل(ع) که شهید شاخص کربلاست، خدمت بسیار ارزنده‌ای به قیام عاشورا و عالم اسلام کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی افزود: حضرت ابوالفضل العباس(ع) در غیرت و شهامت، الگوی تمام مردان و زنان جهان است و نشان داد که در دفاع از حریم ولایت باید از جان خود گذشت.

وی اظهار داشت: برخی مواقع در شناخت حضرت عباس(ع) دچار غفلت می‌شویم و از شهامت‌های ایشان فقط به رساندن خود به نهر علقمه و بریده شدن دوستش بسنده می‌کنیم، در صورتی‌ که با دقت در شعار و پیام آن حضرت در روز عاشورا، می‌توان درس‌های زیادی گرفت.

استاد حوزه‌ علمیه خراسان شمالی افزود: حضرت ابوالفضل العباس(ع) فرمود:« و الله اِن قَطعتم یَمینی انی احامی ابداً عَن دینی» و در قسمتی دیگر بیان می‌فرمایند: «یا نفس لا تَخشی مِن الکفار و اَبشِری بِرحمَه الجَبار» از این دو قسمت می‌توان به این نتایج رسید که تا خون در رگ‌هایمان وجود دارد باید از حریم ولایت دفاع کنیم و از عربده‌کشی‌های مستکبران و دشمنان توخالی داخلی و خارجی هراسی نداشته باشیم و بدانیم که خداوند متعال به خاطر حمایت از ولایت و نداشتن ترس از دشمنان، بهشت جاویدان را به ما عرضه خواهد کرد.

وی گفت: از فداکاری و ایثار حضرت ام البنبن(س) و تربیت صحیح ایشان در خصوص فرزندانش، باید این‌گونه درس گرفت که اگر خانواده سالم باشد و تربیت فرزندان نیز به نحو شایسته صورت پذیرد، مطمئناً جامعه در برابر هیچ‌یک از توطئه‌های دشمنان، چه از نظر نظامی و چه ازنظر غیرنظامی، راه به‌جایی نخواهد برد.

روند قالب در نظام جمهوری اسلامی، خدمتگذاری به مردم است

امام‌جمعه بجنورد همچنین در دیداری دیگر با مدیرعامل و جمعی از کارکنان شرکت مخابرات استان، اظهار داشت: روند قالب انقلاب اسلامی ایران روند خدمتگذاری است.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با بیان اینکه جوهره کار شرکت مخابرات وصل کردن دل‌ها به یکدیگر است و این مهم، یک کار با ارزش  است، گفت: قبل از انقلاب، حتی بسیاری از شهرهای بزرگ فاقد مخابرات بودند و در هنگام وقوع بلایای طبیعی و مشکلات، به‌هیچ‌وجه امکان ارتباط با نهادهای خدمت رسان را نداشتند، اما به نعمت انقلاب اسلامی، امروزه اکثر روستاهای دوردست هم دارای شبکه‌های مخابراتی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به آیه 200 سوره مبارکه آل‌عمران که خداوند متعال می‌فرماید:«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون‏» گفت: از مضمون این آیه می‌توان به این نتیجه رسید که برقراری ارتباط بسیار اهمیت دارد و لازم است مسئولان و مدیران شرکت مخابرات در زمینهٔ تسهیل ارتباط بین مردم، بیستر تلاش کنند.

وی ضمن قدردانی از خدمات بسیار خوب شرکت مخابرات، و با بیان این که در قرآن و روایات اسلامی، صله‌رحم بسیار سفارش شده است، گفت: در حال حاضر صله‌رحم در بین خانواده‌ها بیشتر از طریق شبکه‌های موبایل و تلفن است و کارکنان شرکت‌های مخابراتی صورت می گیرد که به همین دلیل، شرکت مخابرات، در ثواب این صله ارحام شریک هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد:بحمدالله در جامعه اسلامی، در بسیاری از زمینه‌های علمی، پژوهشی و مدیریت جامعه، شاهد رشد بسیار خوب هستیم و اگر در برخی مواقع شاهد کج‌سلیقگی‌ها و یا خدمات بی‌فایده برخی مدیران هستیم، نباید آن‌ها را به‌پای نظام بنویسیم،؛زیرا در حال حاضر روند قالب انقلاب ما روند خدمت گذاری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha