جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راه اندازی یک مرکز آموزش قرآن و زبان عربی در انگلستان

حوزه/ سازمان دعوت اسلامی در شهر استوک آن ترنت انگلستان قصد راه اندازی یک مرکز آموزشی به منظور تدریس قرآن و زبان عربی به کودکان را دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» مسلمانان شهر استوک آن ترنت در انگلستان قصد راه اندازی یک مرکز آموزش قرآن و زبان عربی را دارند و برنامه ریزی‌های انجام شده به منظور راه اندازی این مرکز تایید شده‌اند.

سازمان «دعوت اسلامی» از شهرداری مجوز تبدیل ساختمانی را به یک مرکز آموزشی پیدا کرده است. این ساختمان که در منطقه شلتون قرار دارد در حال حاضر یک مرکز اجتماعی و چند طبقه آپارتمان را تشکیل می‌دهد. در این مرکز آموزشی قرار است در ساعات 4-8 عصر روزهای دوشنبه تا جمعه به کودکان 6-11 ساله مسلمان زبان عربی و قرآن آموزش داده شود و به همین منظور نیز قرار است 4 معلم و 2 مدیر استخدام شوند.

دعوت اسلامی قبلا قصد داشت از این ملک برای ساختن مسجد و سالن برگزاری نمازهای جماعت استفاده کند، اما بعدها به دلیل نیازهای مسلمانان منطقه به آموزشگاه اسلامی، ساختن مدرسه در اولویت قرار گرفت. شورای شهر استوک آن ترنت نیز با برنامه‌ ساخت این مرکز آموزشی موافقت کرده است.

کارن اسکاریسبرک افسر برنامه ریزی شورای شهر در گزارش خود گفت: این پیشنهاد  داده شده از نظر طراحی، سازگاری و ایمنی بزرگراه قابل قبول است.

استوک-آن-ترنت شهری در مرکز انگلستان واقع در ناحیه میدلند غربی می‌باشد که طبق آمارهای رسمی 6% جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha