پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام شطی با اشاره به رواج سبک زندگی غربی در جامعه، گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی، از مهمترین ضروریات جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام عبدالحلیم شطی در گفت و گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند در خصوص سبک زندگی، اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی، یکی از مباحثی است، که مورد غفلت جدی واقع شده است.

وی با بیان این که با ورود سبک زندگی غربی، افراد و خانواده ها از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته اند، تصریح کرد: سبک زندگی غربی، خورد و خوراک، نحوه پوشش، شیوه صحبت کردن و... خانواده ها را تحت پوشش قرار داده است.

این کارشناس حوزوی با تاکید بر این که شخص مسلمان نباید از سبک زندگی غربی تقلید کند، یادآور شد: یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروزی، ترویج سبک زندگی اسلامی است که بر مبنای فرامین قرآن و اهل بیت (ع) شکل گرفته است.

حجت الاسلام شطی با اشاره به این که گسترش سبک زندگی غربی، از آسیب های جامعه به حساب می آید، ابراز داشت: بر کسی پوشیده نیست که ترویج سبک زندگی اسلامی از ضروریات جامعه اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به ارزش های خانواده در جهت تحکیم ارتباط درون خانوادگی، عنوان کرد: نهاد خانواده کهن ترین و ریشه ای ترین نهاد بشری است،  ولذا توجه اساسی به این نهاد، سبب جلوگیری از بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی درجامعه می شود.

حجت الاسلام شطی ادامه داد: تقویت بنیان خانواده مبتنی بر دو اصل اساسی است، یکی این که جایگاه حقوقی پدردر خانواده تضعیف نشود و دیگری این که جایگاه عاطفی مادر مورد تزلزل قرار نگیرد.

وی با بیان این که خانواده ها باید به تربیت صحیح فرزندانشان بها دهند، بیان کرد: اسلام در این خصوص حساسیت خاصی داشته و حتی برای قبل از تولد فرزندان نیز احادیثی بیان شده است که باید به آن توجه  گردد.

این کارشناس حوزوی با اشاره به این مهم که طلاب و روحانیون بایستی در راستای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مردم تلاش کنند، ابراز کرد: آنان باید با معرفی الگوهای مناسب از زندگی  ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین به روشنگری مردم بپردازند.

حجت الاسلام شطی با تاکید بر این که یک حوزه انقلابی در برابر نیازها و چالش ها مسئول است، اذعان داشت: طلاب باید منادیان سبک زندگی اسلامی باشند و فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha