پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله دری نجف ‌آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر ضرورت توسعه کیفی مدارس علمیه سطح استان های مختلف کشور و توجه بیش از پیش مسئولان حوزه های علمیه سراسر کشور به این مقوله گفت: حوزه علمیه اراک، مهد مفاخر و بزرگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اراک، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، به همراه آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، از پروژه در حال ساخت مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شهر اراک بازدید کردند.

آیت الله دری نجف آبادی در حاشیه این بازدید و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که حوزه علمیه استان مرکزی، مهد مفاخر و بزرگان علمی همچون شيخ احمد خوانساری، آيت‌الله اراكی، علامه نراقی و دیگر بزرگان دینی است، گفت: حوزه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شهر اراک، قدمتی قابل توجه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنانش با اشاره به جایگاه امام خمینی(ره) در کشور و به ویژه استان مرکزی گفت: امام راحل ۴ سال از دوران جوانی و تحصیل خود را در حوزه علمیه اراک سپری کردند و از این رو باید گفت که نقش حوزه علمیه اراک در انقلاب اسلامی ایران، بسیار پر رنگ است.

آیت الله دری نجف آبادی تأکید کرد: با وجود مفاخری چون امام خمینی(ره) و دانشمندان بزرگ دیگری که در استان مرکزی رشد و پرورش یافتند، توسعه مراکز علمی و به ویژه حوزه علمیه در شهر اراک و دیگر نقاط استان مرکزی، بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که احداث حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) در شهر اراک، نمونه‌ای از تلاش استان برای احیای پیشینه دینی و علمی استان مرکزی است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی مرحله نخست این مجتمع در قالب حوزه علمیه برادران، در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع و با زیربنای 24 هزار مترمربع تکمیل شده و هم‌اینک طلاب در آن به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha