پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار تجمع علمای مسلمان لبنان با میشل عون

حوزه/ صبح امروز گروهی از تجمع علمای مسلمان لبنان با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدارکردند و به بیان انتظارات خود از رئیس جمهور منتخب لبنان پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، صبح امروز گروهی از تجمع علمای مسلمان لبنان با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار کردند.

در این دیدار شیخ احمد الزین در سخنان خود به نمایندگی از هیئت امنای تجمع، هرگونه دعوت به تفرقه میان شیعه و سنی و سایر شهروندان مسلمان و مسیحی لبنان را باطل دانست و گفت: ما همچنان بر اهمیت وحدت ملی لبنان تاکید می کنیم و برای تقویت این وحدت تلاش می کنیم و از موضع گیری های رئیس جمهور در مقابله با دشمن اسرائیلی تقدیر می کنیم.

از سوی دیگر شیخ حسان عبدالله رئیس تجمع در سخنان خود به بیان انتظارات این تجمع از رئیس جمهور لبنان پرداخت.

وی وحدت اسلامی و ملی را نخستین انتظار تجمع از رئیس جمهور دانست و گفت: تجمع علمای مسلمان از روز نخست تاسیس خود برای تحقق وحدت اسلامی و وحدت میان مسلمانان و مسیحیان تلاش کرده و انتظار ما از رئیس جمهور نیز این است که این وحدت را حفظ کرده و برای تقویت آن تلاش کند.

وی در زمینه قانون انتخابات نیز از رئیس جمهور خواست قانونی عادلانه و بر اساس نسبیت حقیقی نیروهای ملی تصویب کند.

شیخ حسان عبدالله همچنین با تاکید بر مبارزه با فساد به عنوان یکی از وظایف رئیس جمهور گفت: فساد به یک مافیای بزرگ تبدیل شده که برخی مسئولان نیز از آن حمایت می کنند و مفسدان خود را پشت سر آنها مخفی می کنند و خطر فساد در لبنان به اندازه ای است که اگر شما در دوره ریاست جمهوری خود دستاوردی جز نابودی فساد نداشته باشید همین برای شما کافی است.

رئیس تجمع علمای مسلمان گفت: خطر تروریسم تکفیری همچنان لبنان را تهدید می کند و ما همچنان در معرض این توفان قرار داریم و در عین حال امید زیادی نیز به ارتش لبنان و مقاومت برای مقابله با این خطرات و خطر رژیم صهیونیستی داریم؛ چرا که ارتش و مقاومت توانستند بارها خطر تروریست ها و صهیونیست ها  را از لبنان و مردم دور سازد و از شما نیز انتظار داریم از نیروهای امنیتی و مقاومت در این راه حمایت کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha