جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم فارغ التحصیلی دانش آموختگان المصطفی / حجت الاسلام والمسلمین زارعان

حوزه/ جامعه المصطفی به عنوان نهادی حوزوی شجره طیبه ای است که امروز با الطاف الهی به درختی تنومند و کهنسال در عرصه جهان اسلام تبدیل شده است،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین زارعان، امروز در مراسم جشن فارغ التحصیلی 200 نفر از دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه، ضمن تبریک ولایت با سعادت فاطمه زهرا(س)، تصریح کرد: امیدواریم تقارن برگزاری این جلسه با این ایام مبارک، زمینه ای برای پربرکت شدن فعالیت ها و اقدامات باشد.
رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با بیان این که المصطفائیان، روزگار جوانی خود را صرف آموختن معارف اسلامی نموده اند، اظهار داشت: فارغ التحصیل جامعه المصطفی، دانش آموخته حوزوی است که علم را با خود سازی و معنویت آمیخته، خویشتن را برای حضور در میادین مختلف معرفتی آماده می سازد.
وی با بیان این که مقطع فارغ التحصیلی، تاریخی برای ورود به عرصه های مختلف زندگانی بوده، مسئولیت پذیری جدیدی را رقم می زند، اظهار داشت: مسئولیت پذیری دانش آموختگان، با فضای دوران تحصیل متفاوت بوده، به نوعی فرصتی برای تعمیق آموخته های گذشته است.
رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: در نگاه عمومی، هر تحصیل کرده ای وظایف مشخصی را بر عهده می گیرد، حال آنکه در جامعه المصطفی به عنوان نهاد بین المللی، دانش آموختگان باید به دنبال شناسایی فعالیت هایی برای انجام هرچه باشکوه تر تکالیف الهی باشند.
وی با تأکید بر این که الگوی عملی برای نشر معارف الهی مهمترین نکته در دانش آموختگی جامعه المصطفی است، اظهار داشت: توجه به الگوی عملی، مهمترین ابزار انتقال مفاهم الهی بوده، باید با جلوه دادن اعمال مورد رضای الهی و اهل بیت(علیهم السلام) در سبک زندگی، تعامل با تمام مجموعه های اجتماعی و زندگی بشری را مورد توجه قرار دهیم.
رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به این که در آیات الهی انذار تنها به معنای ترساندن به کار گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم از طریق رفتار سازنده، یکی از مصادیق مهم انذار به شمار می رود.
وی دعوت فرهنگی و ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت های فرهنگی را بسیار مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: دانش آموختگان جامعه المصطفی، باید در میدان های فرهنگی، تحقیقاتی، آموزشی، دینی و فرهنگی زمینه های مختلفی را برای فعالیت دیگران فراهم نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین زارعان یادآور شد: جامعه المصطفی به عنوان نهادی حوزه ای شجره طیبه ای است که، امروز با الطاف الهی به درختی تنومند و کهنسال در عرصه جهان اسلام تبدیل شده است، امروز تنها شاهد بخشی از ثمرات این شجره طیبه هستیم.
وی با بیان این که باید ضمن ایجاد شاخ و برگ های جدید، باید ثمرات نویی را برای پاسخ گویی به نیازهای جهانی ارائه نماییم، خاطرنشان کرد: دانش آموختگان جامعه المصطفی نباید خود را فارغ و بریده از شجره ای به نام المصطفی بداند، گذشت زمان باید آنها را به جزئی از این درخت تنومند تبدیل نماید.
رئیس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در پایان جذب، شناسایی و ترغیب مستعدان حضور در جامعه المصطفی را یکی از وظایف دانش آموختگان برشمرد و اظهار داشت: باید با پاسداشت شجره طیبه در راستای احیای وظایف الهی، ثمرات زیادی را از این موهبت الهی نصیب جهانیان نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha