پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید به نحو اسلامی کار کرد و از برخورد حزبی و جناحی پرهیز شود، در انتخاب افراد برای مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی باید دین، عدل و عقل را که از شاخصه های اسلامی است،به کار ببریم،.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در  همایش "انتخابات 96 و مشارکت همگانی" اظهار کرد:  انتخابات همواره  مایه سربلندی و عزت ایران شده است چرا که از همه لحاظ از جمله حضور و مشارکت مردمی قابل قیاس با سایر انمتخابات جهان نیست و امیدوار هستیم که انتخابات 96 نیز همچون سنوات گذشته مایه ابرو شود.

وی با بیان اینکه در سال 88 هم انتخابات با حداکثر مشارکت مردم برگزار شد  که می توانست حسن بزرگی باشد، ولی به دلیل قدرنشناسی عده ای این امر خدشه دار شد، گفت: نظام جمهوری اسلامی  مبتنی بر دو موضوع جمهور و اسلامی پایه گذاری شده است  که به معنی حکومتی که براساس قوانین اسلامی با آرای اکثریت مردم اداره می شود.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تصریح کرد: حکومت ایران، اسلامی است بدین معنا که همه قوانینی که تصویب می شود باید منطبق بر اصول اسلامی بوده  واین قوانین اسلامی باید برای مسلمین اجرا شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید به نحو اسلامی کار کرد  و از برخورد حزبی و جناحی پرهیز شود، در انتخاب افراد برای مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی باید دین، عدل و عقل را  که از شاخصه های اسلامی است،به کار ببریم،.

وی افزود: زمان مسئولیت پست ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس تنها چهار سال است، بنابراین  مسئولین از دادن وعده های دروغین پرهیز کنند و سعی در بیان واقعیت هایی را داشته باشند که امکان عملیاتی کردن آنها است.

وی ادامه داد: رعایت اخلاق در بحث انتخاباتی لازم و ضروری است، باید بداینم که  دادن نسبت ناروا به دیگران و بدگویی حرام است، و  برای رای آوری نامزد خود دیگران را تخریب کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه رای مردم حق الناس است، گفت: کارگزاران انتخابات باید طبق قانون عمل کنند، قوانین اسلامی و کشوری باید به طول کامل در انتخابات مورد توجه بوده و اجرا شود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان بر راست گویی و درست عمل کردن نامزدها درانتخابات تاکید کرد و گفت: اسلام به ما دستور می دهد که به هیچ‌ بهانه ای، هدف وسیله را توجیه نمی‌کند،  براین اساس در  انتخابات نیز نباید از کسی حمایت کرد که مواضعش با اسلام منافات دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha