پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
الگوی شهر اسلامی ایرانی

حوزه/ حوزه های علمیه می توانند در بخش‌های عمده‌ای از جمله فرهنگ شهروندی، مشارکت در توسعه شهری، تحقق الگوی شهر اسلامی ایرانی و... با مدیریت شهری همکاری و تعامل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس صادقی رئیس گروه فرهنگ اقتصاد شهری انجمن علمی اقتصاد شهری ایران ظهر امروز در دیدار با  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) از توجه به ابعاد نهادی و فرهنگی در حوزه‌های اقتصادی به عنوان یک مولفه کلیدی یاد کرد و به بند بیست سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان تقویت کننده فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد اشاره داشت.

وی، مناسبات اقتصادی را به عنوان بخشی از مناسبات انسانی عنوان کرد و افزود: این اساس در این شرایط اگر رفتارها و کنش‌های فردی و اجتماعی متناسب با ارزش‌ها سامان گیرد آن گاه شاهد تحولات شگرفی در حوزه اقتصادی خواهیم بود.

رئیس گروه فرهنگ اقتصاد شهری انجمن علمی اقتصاد شهری ایران همچنین به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: جهاد اقتصادی مناسبات و هنجارهای دینی به حوزه اقتصادی را پیوند می زند و تجربه نیز نشان داده ما در مواردی موفق بودیم که توانستیم با روحیه جهادی در این عرصه کار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به جمعیت 74درصدی شهرنشینی در ایران، گفت: تمدن بشری در سطح شهرها پدید آمده و فراز و فرود آن نیز در بستر شهری رقم می‌خورد؛ امروز بخش عمده‌ای از آسیب‌های فرهنگی در حوزه شهری رقم می‌خورد و برای مواجه با آسیب های احتمالی باید به مقتضیات زندگی شهری نیز توجه کرد.

رئیس گروه فرهنگ اقتصاد شهری انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در پایان به ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برای نهادسازی در زمینه اقتصادی به ویژه اقتصاد شهری اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه می توانند در بخش‌های عمده‌ای از جمله فرهنگ شهروندی، مشارکت در توسعه شهری، تحقق الگوی شهر اسلامی ایرانی و... با مدیریت شهری همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha