چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مرکز فرهنگی گل نرگس مسجد جمکران

حوزه/ همزمان با آغازین روزهای بهار مركز گل نرگس مسجد مقدس جمكران در راستای جذب و تشويق كودكان به اين مكان مقدس برنامه های ويژه ای را برای ايام نوروز تدارک ديده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مركز فرهنگي هنري گل نرگس با فضاسازي و تدارك برنامه هاي ويژه كودكان و نوجوانان از تاريخ ۲۹ اسفند ماه لغايت ۱۳ فروردين به صورت دو شيفت، از ساعت ۱۰ الي ۲۱ پذيراي زائرين و میهمانان خردسال این مکان مقدس است.

مركز گل نرگس با فرا رسيدن نوروز و به ويژه ولادت حضرت زهرا(س) به فضاسازي اين مكان با شكوفه ها و هفت سين فاطمي-مهدوي پرداخته است و با توجه به اهميت نماز در اين مكان مقدس در دو نوبت ظهر و عصر نماز جماعت ويژه كودكان را با پوشش خاص براي دخترخانم ها و آقا پسرها برگزار خواهد كرد كه كودكان با سجاده هاي خاصي كه به شكل گنبد مسجد طراحي شده است به اقامه نماز جماعت ميپردازند.

همچنين اين مركز با ايجاد فضایی بزرگ براي كودكان، نقاشي هاي گروهي تدارك ديده است كه بچه ها روي بوم هاي تهيه شده رنگ آميزي ميكنند. موضوع این نقاشی ها در ارتباط با سفري است كه به مسجد مقدس جمكران داشتند تحت عنوان بهترين سفر.

در اين مركز ماكت مسجد مقدس جمكران تهيه شده است كه بچه ها با عبور از تونل انتظار، گل هاي نرگس را تقديم اين گنبد نمادین خواهند كرد، همچنين اجراي نمايش خلاق مهمان مادر بزرگ را با محتواي صله ارحام و ديد و بازديد، و نمايش باران بهاري با محوريت وجود مقدس حضرت ولي عصر(عجل الله تعالی فرجه) را در كنار نمايش عروسكي، طرح بازي كودكان كه به صورت گل بازي بچه ها با خانواده هايشان برگزار ميشود را نيز در برنامه هاي خود دارند.

مركز گل نرگس با توجه به مناسبت هاي مختلف عروسك ها و دكورهاي ويژه اي متناسب با آن ايام تدارك ميبيند، مانند ماكت هواپيماي حضرت امام خميني(ره) براي دهه فجر كه بنا دارد اين عروسك ها و ماكت ها را در سوله ايجاد شده در مجاورت مركز گل نرگس در معرض تماشاي عموم مهمانان به ويژه كودكان قرار دهد.

از ديگر برنامه هايي كه مركز گل نرگس ويژه نوروز براي كودكان در نظر دارد توزيع بسته هاي فرهنگي ويژه دختران و پسران است كه بسته هاي فرهنگي ويژه دختران با محوريت باور دختران مكلف به عفاف و حجاب شامل شال، بادكنك و نرم افزار هاي رنگ آميزي است و بسته هاي ويژه پسران نيز با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و شامل بادكنك، شكلات و یک چفيه كودكانه است كه رنگ آن به رنگ ابي بوده و متناسب با گنبد مسجد است.

مركز گل نرگس با هدف ترويج قرآن و نماز مجموعه كتاب هاي شعر نماز را در كنار بسته هاي فرهنگي تدارك ديده است، همچنين درهمين راستا طرح آيات بهاري را با قرائت آيات متناسب با بهار و همراه با ترجمه قابل فهم براي كودكان اجرا ميكنند.

مركز گل نرگس در كنار اجراي سرودهاي بهاري، طرح رنگ آميزي براي كودكان را تحت عنوان بهترين مادر دنيا ويژه ولادت حضرت زهرا(س) و در روز مادر و طرح رنگ آميزي ديگري با عنوان بهار ما توهستي ويژه حضرت ولي عصر(عج) را در ايام نوروز اجرا خواهند كرد.

اين مركز با هدف بيان و ترويج فرهنگ اقتصاد مقاومتي با كاغذهاي باطله موجود خمير ساخته و در اختيار كودكان قرار ميدهند تا بچه ها با آنها شكل هاي مختلف درست كنند، همچنين با وسايل دور ريز، بازي كلاژ را براي كودكان برگزار ميكنند تا فرهنگ اقتصاد مقاومتي براي بچه ها نهادینه شود.

مركز فرهنگي، هنري گل نرگس تنها مركزي است كه براي انجام فعاليت هاي خود از كودكان به عنوان خادم استفاده ميكند لذا در اين ايام نيز بنا دارد در پايگاه هاي فرهنگي، هنري گل نرگس از حضور اين كودكان به عنوان خادم و هميچنين خادمان افتخاري ديگر كه علاقمند به فعاليت در اين مركز هستند نيز بهره ببرد كه البته اين خادمين افتخاري بايد داراي ويژگي هاي خاصي باشند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لطیفه نکویی زاده IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    مهدی زهرا