پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمله یک فرد ناشناس به مسجد آریزونا و هتک حرمت به قرآن

حوزه/ مرکز اسلامی شهر توسان در آریزونای در روزهای گذشته مورد هجوم فرد ناشناسی قرار گرفته که اقدام به پاره کردن نسخ قرآن مجید و بهم ریختن مسجد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از هافینگتون پست، مرکز اسلامی شهر توسان در ایالت آریزونای آمریکا در روزهای گذشته مورد هجوم فرد ناشناسی قرار گرفته است.

در صفحه فیس بوک این مسجد آمده است: فرد ناشناس که تصاویرش توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شده است در ساعت 3:30 صبح روز دوشنبه به زور وارد مسجد شده و اقدام به پاره کردن نسخ قرآن مجید و بهم ریختن این مرکز کرده است. تصاویر نشان می‌دهند که هدف اصلی این فرد آسیب زدن به اموال مذهبی مسجد بوده است.

به گفته اعضای مسجد خوشبختانه کسی در این حادثه آسیب ندیده است.

مرکز اداره پلیس توسان در جستجوی فرد ناشناس است. با این حال افسر پلیس منطقه توسان حاضر نشد بپذیرد که این حادثه نفرت محور بوده است.

عمران صدیقی مدیر اجرای شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در آریزونا از نیروهای پلیس محلی، ایالتی و فدرال خواسته است این حادثه را به عنوان یک حادثه نفرت‌محور مورد ارزیابی قرار دهند. وی همچنین از رهبران محلی و مذهبی خواست علیه اسلام‌هراسی رو به رشد در آمریکا که منجر به چنین اعمال متعصبانه‌ای می‌شوند سخن بگویند.

احمد مولود مدیر مرکز اسلامی توسان با بیان اینکه اعضای خود مسجد نیز با برخوردهای اسلام‌هراسی روبرو بوده‌اند می‌گوید: پیش از این نیز دانشجویان یک خوابگاه خصوصی نیز بطری و قوطی‌های حلبی به سمت اعضای مسجد پرتاب می‌کردند. خود من نیز سال گذشته وقتی از مسجد بیرون می‌آمدم یک نفر شیشه اتومبیل را پایین کشیده و فریاد زد: تروریست! برگرد همان جا که بودی!

حمله به این مسجد تنها یکی از حملات متعددی است که اخیرا مسلمانان را هدف قرار داده‌اند. این در حالی است که جرایم نفرت محور در سال 2015 افزایش 7 درصدی نشان داده‌اند و به گفته آمارگیری انجام شده توسط اف بی آی، 67% این جرایم علیه مسلمانان رخ داده‌اند. این اداره هنوز آمار مربوط به جرایم نفرت محور سال 2016 را منتشر نساخته است.

به علاوه طبق گزارش کایر در سال 2015 ، پرونده‌های مربوط به  تخریب، آتش سوزی و دیگر انواع حمله به مساجد در آمریکا 80 مورد بوده که این آمار تقریبا 400 درصد افزایش نسبت به سال 2014 نشان می‌دهد. در همین ماه‌های آغازین سال جدید نیز 3 مسجد در آمریکا به آتش کشیده شده‌اند. و تنها در همین هفته اخیر مسجدی در میشیگان آتش زده شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha