جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به اینکه نوروز فرصت محاسبه نفس است، گفت: می بایست برای این فراغت بهاری که در بهترین فصل قرار دارد، برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، شب گذشته در حرم مطهر رضوی، در جمع زائران درباره معنویت نوروز گفت: باید برای این فراغت بهاری که در بهترین فصل قرار دارد، برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

وی، نوروز را ایامی برای فراغت و در نتیجه فرصت بازسازی انسان دانست و ابراز کرد: یکی از ناراحتی های انسان در روز قیامت این است، که وقت های بیکاری و فراغت خود را بیهوده گذرانده است و در آن روز آرزو می کند که ای کاش از این فرصت خوب استفاده می کرد.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: همان طور که نوروز را در فرهنگ اسلام و ایران با دعا آغاز می کنیم، خوب است که در این فصل تصمیم بگیرم نمازی قشنگ تر اقامه کنیم و کارهای خوب بیشتری انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه با بیان اینکه خیلی از روزمرگی ها و فراغت ها در دین اسلام منکر محسوب می شود و بسیاری از لذت ها انسان را از خدا دور می کند، گفت: مواردی چون زیاد خوابیدن، نداشتن نیروی فعال در جامعه، تنبلی در جامعه ایرانی شاید کوچک باشد ولی دشمن از کسالت و تنبلی جوانان و نوجوانان بهترین استفاده را می برد.

وی با اشاره به اهمیت فضای سبز در هر منطقه و محله و با بیان اینکه اهل بیت(ع) نسبت به درخت کاری و کشاورزی اهتمام داشته اند، اظهار کرد: هر شهروند می بایست فضای سبز محله را ایجاد و بازسازی کند و این خدمت به شهر توسط شهروندان می تواند در اوقات فراغت آنها صورت گیرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha