جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ عقیده ما آن است که دولت باید برای استاندارانی که به استان ها می فرستد، کلاس آموزشی ایران شناسی و اسلام شناسی قرار دهد تا با شناخت کامل در آن منطقه حضور پیدا کرده و خط قرمزها را رعایت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع انتقاد مردم از عملکرد و سخنان برخی از استانداران اشاره کردند و گفتند: عقیده ما آن است که دولت باید برای استاندارانی که به استان ها می فرستد، کلاس آموزشی ایران شناسی و اسلام شناسی قرار دهد تا با شناخت کامل در آن منطقه حضور پیدا کرده و خط قرمزها را رعایت نمایند.

ایشان اظهار داشتند: باید به برخی از استاندارها فهماند که جمهوری اسلامی دارای دو کلمه «جمهوری» و «اسلامی» است که کلمه اسلامی از معنای بالایی برخوردار بوده و با اظهارنظرهای خود با مردم درگیر نشوند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: امروز استاندار خراسان جنوبی با مردم درگیر است؛ چون نه ایران شناسی او مناسب است؛ نه اسلام شناسی اش.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که این مشکل در شیراز نیز وجود دارد، خاطرنشان ساختند: از همه بدتر در سیستان و بلوچستان نیز این اشکال هست که استاندار این استان، تعادل میان شیعه و سنی را برای بت بزرگی به نام آراء انتخاباتی به هم زده است.

خطرات کوچ کردن شیعیان از سیستان و بلوچستان

این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: عده ای از امامان جمعه این استان نزد ما آمده و بیان کرده اند که شیعه ها در این استان در حال کوچ و قلع و قمع بوده که خطر تجزیه را در پیش خواهد داشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: متأسفانه برخی از این استاندارها بدون فکر، سخن گفته و باید برای آنان کلاس های آموزشی برگزار شود تا با مردم، شرایط و خط قرمزهای آنان آشنا گردند.

ایشان اظهار داشتند: متأسفانه این درگیری ها در بسیاری از مکان ها واقع شده و این افراد آموزشی هم نسبت به این مناطق ندارند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: مردم به مسائل مذهبی احترام گذاشته؛ حساسیت داشته و بیان می کنند: ما این همه شهید دادیم تا جمهوری اسلامی بر سر کار بیاید.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: حضرت فرمودند: «سيأتي على النّاس زمان يخيّر فيه الرّجل بين العجز و الفجور، فمن أدرك ذلك الزّمان فليختر العجز على الفجور/ روزگارى به مردم رخ نمايد كه مرد ميان بيعرضگى و نادرستى مخير شود هر كه در آن روزگار باشد بايد بيعرضگى را بر نادرستى ترجيح دهد».

این مرجع تقلید ابراز داشتند: متأسفانه برخی برای جبران کمبودهای مادی خود به رشوه خواری، دزدی، قاچاق و ... دست زده و حق مردم را سلب می کنند که مطابق با این روایت نبی مکرم اسلام(ص) باید بی عرضگی خود را بر نادرستی ترجیح دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: برخی می گویند فلانی را ببین که به کجا رسیده است؛ اما باید گفت که این شخص، دین، وجدان و انصاف خود را فروخت و صاحب اموال سرشار شده است.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: بنده تصور می کنم نبی مکرم اسلام(ص) از هزار و چهارصد سال قبل زمان ما را دیده و این سخنان گرانبها را فرموده است.

این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: امروز داد دادستان کل کشور نیز بلند شده که برخی به زمین خواری پرداخته و زمین های عمومی را با مجوز اشغال می کنند؛ چه کسی این مجوزها را داده است؟ این افعال، فجوری است که برخی انجام می دهند و برکتی در زندگی این افراد وجود ندارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha